logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۷
[ شناسه خبر : ۸۳۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اشتغال کمیته امداد استان زنجان:

بازارچه‌های شهری در زنجان محقق نشده است/ دسترسی به منابع مالی برای کسب و کارهای خرد دشوار است

بازارچه‌های-شهری-در-زنجان-محقق-نشده-است-دسترسی-به-منابع-مالی-برای-کسب-و-کارهای-خرد-دشوار-است

معاون اشتغال کمیته امداد استان زنجان با اشاره به لزوم توسعه کسب و کارهای خرد گفت: دسترسی به منابع مالی برای کسب و کارهای خرد دشوار است.

به گزارش موج رسا; منصور عبادی امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: به دلیل برخی موانع پیش روی دستگاه‌ها شاهد تحقق عملی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومت و بهبود فضای کسب و کار نیستیم.

وی با اشاره به طرح پژوهشی مزیت‌های کسب و کار عنوان کرد: کسب و کارهای خرد مزایای مختلفی دارند که از جمله آن می‌توان مستقل بودن و امنیت شغلی بیشتر، کم‌هزینه و زودبازده بودن، توسعه فرهنگ کار در بین خانواده‌ها، رفع نابرابری در دستیابی زنان و افراد بیکار به فرصت‌های شغلی و کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد.

معاون کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه بروکراسی‌های اداری نارضایتی‌هایی را به دنبال دارد، ابراز کرد: بخش عمده‌ای از مراجعان اشتغال کمیته امداد افراد غیر تحت پوشش این نهاد هستند.

وی با اشاره به عدم تحقق بازارهای شهری توسط شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه برخی تصمیمات در کسب و کارهای خرد جزیره‌ای هستند و همچنین عدم ارتباط بازار کار با دانشگاه و نبود مهارت لازم در نیروی کار مشکلاتی ایجاد شده است.

معاون اشتغال کمیته امداد استان زنجان بیان کرد: دسترسی به منابع مالی برای کسب و کارهای خرد دشوار است و عمده سیاست‌ها دفعی هستند و عدم نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش نیز مشکلاتی را به بار آورده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز در این جلسه موضوع پیشنهادی نقش و چایگاه نیروی انسانی ماهر در جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را مطرح کرد و افزود: انتقال دانش، تکنولوژی و فناوری، مدیریت و بازار در اهمیت مقوله سرمایه‌گذاری خارجی نهفته است.

محمدرضا انصاری به اجرای طرح آموزش‌های مهارتی 18 ماهه و همکاری ایران و آلمان در دو سال اخیر اشاره کرد و یادآور شد: این طرح مورد استقبال بنگاه‌های اقتصادی قرار گرفته و می‌توانیم با توسعه مهارت در بین افراد، نیروی انسانی ماهر را به عنوان یکی از جاذبه‌های سرمایه‌گذاری در استان مطرح کنیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر