logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۲
[ شناسه خبر : ۸۱۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در مراسم نکوداشت پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت عنوان شد؛

10 جلد تاریخ شفاهی رزمندگان زنجان منتشر شده است/ پیشکسوتان برای نوشتن خاطرات دوران دفاع مقدس همکاری کنند

10-جلد-تاریخ-شفاهی-رزمندگان-زنجان-منتشر-شده-است-پیشکسوتان-برای-نوشتن-خاطرات-دوران-دفاع-مقدس-همکاری-کنند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان گفت: تا کنون 10 جلد از تاریخ شفاهی رزمندگان استان زنجان منتشر شده است و تلاش می شود با همکاری رزمندگان مابقی خاطرات منتشر شود.

به گزارش موج رسا; قاسم محمدی،در مراسم نکوداشت پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت استان زنجان، اظهار داشت: در ادامه این مراسم، اظهار داشت: یکی از وظایف اداره کل حفظ آثار انجام مصاحبه تاریخ شفاهی است که تا کنون بیش از 10 جلد از تاریخ منتشر شده است.

وی از تشکیل کمیته پیشکسوتان خبرداد و گفت: بیش از 950 ساعت مصاحبه از این افراد انجام شده است.

حجت الاسلام بیگدلو از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت در ادامه این مراسم، جهاد را بابی از ابواب بهشت عنوان کرد و اظهار داشت: از سال 54 معم بودم در انقلاب اسلامی نیز نقش داشتم.

وی بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در رای گیری شرکت کردم و پس از آن عازم کردستان شدم و به مدت 10 روز در سنندج مستقر شدم.

این پیشکسوت ادامه داد: کارهای ابتکاری در همه زمان ها می تواند انجام شود به همین دلیل 100 روستا را تسطیح کردیم.

حجت الاسلام بیگدلو افزود: 11 ماه خانواده از من خبری نداشتند و به همین دلیل عمو و برادرم به دنبالم آمده بودند.

وی افزود: عملیات مرصاد در سنندج بودم و اتفاقی افتاد و به همین دلیل به صیاد شیرازی ملحق شدیم و در این عملیات شرکت کردم.

این پیشکسوت بیان داشت: در مریون ایستگاه صلواتی زدم و به دلیل تردد رزمندگان روزانه به 3 تا 4 هزار نفر خدمات رسانی می شد.

بیات موحدلو یکی دیگر از پیشکسوتان عرصه جهاد اظهار داشت: آخرین حلقه رزم یک رزمنده نوشتن خاطرات است و خوشحالم که در این عرصه فعالیت کرده ام.

وی افزود: خاطرات اگر گفته نشود تا 20 سال آینده خاطرات کوتاه می شود و ممکن است تا 40 سال اگر بگویند جهاد چه کاری در دوران دفاع مقدس انجام داده است، بگویند جهادی در جبهه وجود نداشت.

این نویسنده برضرورت همکاری پیشکسوتان برای نوشتن خاطرات تاکید کرد و گفت: نیاز به خاطرات رانندگان کمپرسی داریم که در عملیات خیبر 500 راننده فعالیت کردند.

یکی دیگر از پیشکسوتان استان زنجان با گلایه از عدم اجرای قانون جامع ایثارگری، افزود: این تفکر که خوردند و بردند در جامعه وجود دارد در حالی که قانون جامع ایثارگری هنوز به خواسته های بی توجه است.

وی با بیان اینکه هنوز در زمینه پارک موزه دفاع مقدس نتوانسته ایم تنه به تنه همدان و شهرهای نزدیک زنجان بزنیم، افزود: شهرداری و برخی ارگان ها در استان های دیگر به ساخت پارک موزه دفاع مقدس کمک کرده اند.

این پیشکوست پارک موزه دفاع مقدس را المان استان عنوان کرد و گفت: مزار شهدای گمنام به مخروبه ای تبدیل شده بود که با همکاری برخی از افراد به هزینه شخصی این مزار ساماندهی شده است و از شهرهای مختلف برای بازدید می آیند.

 جعفری گسست نسلی را یکی از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: جوانان در زمینه باورهای دینی دچار مشکل شده اند اگر چه با آینده امیدوار هستند اما دچار بحران شده است.

وی گفت: ارزش ها و ماهیت انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد نگرانی ها ما فردی نیست و این مشکلات در جامعه دیده می شود.

این پیشکسوت خاطرنشان کرد: 

در پایان این مراسم از 50 نفر از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت از نهادهای جهاد، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش تجلیل شدند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر