logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۸۱۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نگاهی به فعالیت های خیریه ای در زنجان؛

مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار زنجان در موسسه خیریه/ وقتی زنان سربار به نیروی مولد جامعه تبدیل می شوند

مهارت-آموزی-زنان-سرپرست-خانوار-زنجان-در-موسسه-خیریه-وقتی-زنان-سربار-به-نیروی-مولد-جامعه-تبدیل-می-شوند

موسسه خیریه روزبه زنجان با مهارت آموزی به زنان سرپرست خانوار زمینه فعالیت این قشر را برای زندگی بهتر فراهم کرده است.

به گزارش موج رسا; ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺧﯿﺮﯾﻪ ﺣﻤﺎﯾﺖ از زﻧﺎن و خانواده های آﺳﯿﺐ ﭘﺬﯾﺮ اﺳﺘﺎد روزﺑﻪ زﻧﺠﺎن در ﺳﺎل 1378 به شماره 80 ﺑﻪ ﺛﺒﺖ رﺳﯿﺪ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ رﺳﻤﯽ ﺧﻮد را آﻏﺎز ﮐﺮد . ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺧﯿﺮﯾﻪ اﺳﺘﺎد روزﺑﻪ زﻧﺠﺎن ﻣﻮﺳﺴﻪ اي ﻏﯿﺮ دوﻟﺘﯽ، ﻏﯿﺮ اﻧﺘﻔﺎﻋﯽ و ﻏﯿﺮ ﺳﯿﺎﺳﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻨﯿﺎن آن از اﻧﮕﯿﺰه واﻻي ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﻨﻮع ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺑﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰي و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاري در ﺣﻮزه آﺳﯿﺐ ﻫﺎي اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻣﯽ ﮐﻮﺷﺪ ﺗﺎ در ﮐﺎﻫﺶ ﻧﺮخ آﺳﯿﺐ ﻫﺎ در ﺟﺎﻣﻌﻪ زﻧﺎن و خانواده های ﺑﯽ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ و ﺑﺪﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻣﺸﺎرﮐﺖ کند.

 اﯾﻦ ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮي از آﺳﯿﺐ ﻫﺎي اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻣﯽ ﭘﺮدازد ﺑﻠﮑﻪ اﻧﺪﯾﺸﻪ ﻧﯿﮑﻮﮐﺎري و ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﻫﻤﻨﻮع را ﺗﺮوﯾﺞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺷﯿﻮه ﺣﻤﺎﯾﺖ در اﯾﻦ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺑﺎ دﯾﮕﺮ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎي ﺧﯿﺮﯾﻪ ﻣﺘﻔﺎوت اﺳﺖ .در اﯾﻦ ﻣﻮﺳﺴﻪ اﻓﺮاد ﻧﯿﺎزﻣﻨﺪ ﺑﻪ ﺟﺎي درﯾﺎﻓﺖ ﮐﻤﮏ ﻫﺎي ﺑﻼﻋﻮض آﻣﻮزش ﻫﺎي ﻋﻤﻠﯽ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻨﺪ و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻬﺎرت ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ آﻣﻮﺧﺘﻪ اﻧﺪ ﺗﻮان ﻻزم ﺑﺮاي زﻧﺪﮔﯽ ﻣﺴﺘﻘﻞ و ﺑﺪون ﻧﯿﺎز ﺑﻪ ﮐﻤﮏ دﯾﮕﺮان را ﮐﺴﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ.

یک از فعالان موسسه خیریه روزبه با اشاره به فعالیت های این موسسه در امور زنان سرپرست خانوار، اظهار داشت:این موسسه با ظرفیت سازی زمینه را برای فعالیت زنان بد سرپرست و سرپرستان خانوار فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه تقویت چنین موسسه و سمن هایی  می تواند از بار سنگین میل به توسعه را با هزینه کمتر بکاهد، خاطرنشان کرد: در صورت پشتیبانی می توان فعالیت های بیشتری را به زنان سرپرست خانوار ارائه کرد.

این بانوی خیر توانمند سازی زنان سرپرست خانوار را یکی از مهمترین ماموریت های این موسسه عنوان کرد و افزود: این الگو از سوی معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در 10 استان کشور اجرایی شد.  وی با اشاره به فعالیت 19 ساله موسسه خیریه روزبه در زنجان، خاطرنشان کرد: 4 هزار و 200 زن سرپرست خانوار که در معرض آسیب های اجتماعی بودند،با ارائه آموزش های لازم بحران را پشت سرگذاشته اند و امروز نیاز به حمایت ندارند.

این مسئول با بیان اینکه این افراد به عنوان نیروی مولد دارای زندگی آبرومندانه برای خود و خانواده هستند، گفت:  در حال حاضر مشکل اصلی این موسسه پرداخت کامل بیمه تامین اجتماعی که مددجویان است که از توان این موسسه خارج است.

وی بیان داشت: برای تسهیل در اجرای ایده های کارآفرینی اجتماعی نیاز به باز سازی قوانین موجود است تا از موانع عبور کنیم.  این خیر زنجانی ادامه داد: در موسسات خیریه که در زمینه  مهارت آموزی فعالیت دارند، باید فعالان به مرحله ای از خودکفایی برسند که از تهدیدات در امان باشند.

گفتنی است،ﻣﻮﺳﺴﻪ ﺧﯿﺮﯾﻪ اﺳﺘﺎد روزﺑﻪ زﻧﺠﺎن ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺎرز، ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ و ﻣﻮﻓﻖ ﻣﻮﺳﺴﺎت ﺧﯿﺮﯾﻪ ﺣﻤﺎﯾﺘﯽ - اجتماعی اﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺤﻞ ﺟﻤﻊ آوري ﮐﻤﮏ ﻫﺎ و ﻫﺪاﯾﺎي ﻣﺮدﻣﯽ، ﺑﻠﮑﻪ ﻣﺤﻞ ﺣﻀﻮر ﻧﯿﺮوﻫﺎي داوﻃﻠﺐ ﺧﺎﺳﺘﮕﺎه رﺷﺪ و ﻧﻤﻮ اﺳﺘﻌﺪادﻫﺎي ﭘﻨﻬﺎن اﻓﺮاد آﺳﯿﺐ ﭘﺬﯾﺮ و ﺗﻮان ﯾﺎب است.

 ﺷﻔﺎﻓﯿﺖ و ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ از ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ارزشﻬﺎي ﺣﺎﮐﻢ ﺑﺮ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ و رﺷﺪ ﻣﺴﺘﻤﺮ و ﭘﻮﯾﺎﯾﯽ ﺳﺎزﻣﺎن در ﺳﺎﯾﻪ اﻋﺘﻤﺎد ﺳﺎزي و ﺑﻬﺒﻮد روﯾﻪ ﻫﺎي اﺟﺮاﯾﯽ ﺑﺨﻮﺑﯽ ﻣﯿﺴﺮ ﺷﺪه اﺳﺖ.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴