logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۸۰۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار شهرستان خدابنده خبرداد

انسداد چاه های دارای نیترات در شهرستان خدابنده/ ترمینال مسافربری قیدار – ابهر راه اندازی می شود

انسداد-چاه-های-دارای-نیترات-در-شهرستان-خدابنده-ترمینال-مسافربری-قیدار-–-ابهر-راه-اندازی-می-شود

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: آزمون خروجی نشان داده است که مشکل عمده ای در زمینه نیتراته کردن چاه های آب نداشته ایم  و این چاه ها مسدود شده اند.

به گزارش موج رسا; حمید میرزایی‌فرد در جمع خبرنگاران در حاشیه جشنواه روستا، اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان خدابنده دارای ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای هفت شهرداری و ۲۴۰ روستا است، ادامه داد: ظرفیت‌های گردشگری از جمله قیدار نبی؛ مسجد جامع و غار کتله‌خور در این شهرستان واقع شده است.

میرزایی‌فرد از بهبود مسیر دسترسی به غار کتله‌خور خبرداد و بیان داشت: مسیر دسترسی جدید در داخل غار کتله‌خور نیز طراحی شده است. 

فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به توسعه فاز دوم حرم قیدار نبی،افزود: فضای اطراف این بقعه متبرکه آزادسازی شده و فعالیت های آن ادامه دارد. 

وی شغل غالب مردم این شهرستان را کشاورزی عنوان کرد و گفت:۶۰ درصد مصرف گندم استان در این شهرستان تامین می‌شود. 

میرزایی‌فرد سرمازدگی را موجب کاهش محصولات کشاورزی در شهرستان عنوان کرد و افزود: ۱۶۰ میلیارد تومان به باغات این شهرستان خسارت وارد آمد که۲۰ تا ۳۰ درصد این خسارت‌ها از طریق بیمه پرداخت شده است. 

میرزایی‌فرد با اشاره به صدور سیب‌زمینی شهرستان خدابنده به استان همدان،افزود: 59درصد از روستاهای این شهرستان مقاوم‌سازی و گازرسانی شده است.

وی با اشاره به برخورد خوبی با متخلفان برداشت غیرمجاز آب در شهرستان خدابنده،ادامه داد: بحث بیمه باید همگانی شده و در بین کشاورزان جا بیفتد.

این مسئول در خصوص آخرین وضعیت ترمینال این شهرستان نیز گفت: ترمینال مسافربری در جاده قیدار – ابهر با قرارداد منعقد شده، راه اندازی می شود.

فرماندار خدابنده به بحث نیتراته شدن آب های خدابنده نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی افراد زمین های اهالی شهرستان را اجاره می کردند و برای اینکه به خود زحمت ندهند کود نیترات را در چاه می ریختند که در برخی موارد به چاه آب شرب نزدیک بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آزمون خروجی نشان داده است که مشکل عمده ای نداشته ایم  و این چاه ها انسداد شده اند.

این مسئول با اشاره به بررسی وضعیت زمین های قیدار در کمیته اوقات شهرستان خدابنده،گفت: این کمیته برای احقاق حقوق مردم احیا شده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴