logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۸۰۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان:

4 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند/ مشکلات خیریه ها در پرداخت حق بیمه کامل زنان سرپرست خانوار

4-هزار-زن-سرپرست-خانوار-تحت-پوشش-بیمه-تامین-اجتماعی-هستند-مشکلات-خیریه-ها-در-پرداخت-حق-بیمه-کامل-زنان-سرپرست-خانوار

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت:در حال حاضر 4 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان زنجان هستند و از خدمات استفاده می کنند.

مسعود علیاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: در زمینه بیمه زنان سرپرست خانوار استان زنجان تجارب خوبی را به دست آورده است که این طرح می تواند برای سایر استان ها الگو باشد.

وی گفت: این طرح از سال گذشته با حمایت استانداری،کمک امور بانوان استانداری و سازمان های مردم نهاد آغاز شده است و 4 هزار نفر به عنوان زنان خانه دار در سطح استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان از افزایش تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در قالب زنان سرپرست خانوار خبر داد و افزود: تلاش می شود این رقم را به یکصد هزار نفر برسد.

علیاری برضرورت فراهم کردن زمینه از سوی دولت برای تسهیل بیمه زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: دولت طرحی را در این زمینه ارائه کند تا مشکلات این قشر حل شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان زنجان 823 زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد دارای بیمه هستند، بیان داشت: همچنین  956 زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.

این مسئول با اشاره به مشکل پرداخت حق بیمه کامل از سوی خیریه ها برای زنان سرپرست خانوار، گفت: پیشنهاد می شود دولت کمک های لازم را برای قرارگیری این افراد در قالب 30 گروه از اقشار مختلف که دارای بیمه هستند، انجام دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان بیان داشت: در حال حاضر خیریه ها موظفه به بیمه کردن زنان سرپرست خانوار هستند که این امر به دلیل عدم توانایی در پرداخت حق بیمه،مشکلاتی را به وجود آورده است.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر