logo
امروز : جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۸۰۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
با حضور در دفترنماینده ولی فقیه؛

برنامه های هفته دولت در استان زنجان آغاز شد/چشم و گوشمان به بیانات مقام معظم رهبری باشد/ استخدام 1200 کارشناس برای عملی کردن تحریم ها علیه ایران

برنامه-های-هفته-دولت-در-استان-زنجان-آغاز-شد-چشم-و-گوشمان-به-بیانات-مقام-معظم-رهبری-باشد-استخدام-1200-کارشناس-برای-عملی-کردن-تحریم-ها-علیه-ایران-

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت:امروز شرایط گله گذاری نیست و باید دست همدیگر را گرفته و چشممان و گوشمان به بیانات مقام معظم رهبری باشد.

 

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی امروز در دیدار اعضای شورای اداری استان زنجان با امام جمعه و استاندار زنجان،با اشاره به زندگی ساده شهیدان رجایی و باهنر،اظهار داشت: این دو شهید خیلی معمولی بودند و در واقع مسلمان عامل به دین و مدیران طراز اسلامی بودند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه سنگر نماز جمعه را تا کنون سنگر تسویه حساب سیاسی و جناحی ندانسته ام و تجربه خوبی است، افزود: مطالبات مقام معظم رهبری را از ائمه جمعه ثبت کرده ام و تمام تلاشم رعایت این چارچوب است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: در تریبون نماز جمعه نه کسی را بی جهت بالا برده ام و یا نه کسی که نمی تواند از خود دفاع کند، تضعیف کرده ام.

وی افزود: گاهی داد و بیدادمان با برخی مدیران بالا رفته است، اما در خطبه های نماز جمعه نگفته ام.

امام جمعه زنجان بیان داشت:  روز اولی که نماز جمعه در زنجان خواندم گفتم امام جمعه را لیدر حزب نمی دانم، من خودم یک خطم و تنها معیارم ولی امر است.

 

*خط امام و ولایت را شناخته ام

آیت الله خاتمی با بیان اینکه فکر می کنم خط امامت و ولایت را شناخته ام و دفترم نیز شعبه ای از دفتر مقام معظم رهبری است، گفت: من پدر زنجان هستم و در برابر فرزندانم یکسان برخورد می کنم.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه بابت رفتارم هزینه داده و چوبش را خورده ام، گفت: امروز شرایط گله گذاری نیست و باید دست همدیگر را گرفته و چشممان و گوشمان به بیانات مقام معظم رهبری باشد.

آیت الله خاتمی افزود: ما مدیون شهدا هستیم و باید برای پاسداری از خون شهدا گام های مطلوبی را برداشت.

وی گفت: هنر یه عده بالا بردن مطالبات مردم و تشدید جنگ روانی دشمن بوده و عده ای هنوز در فضای رقابتی انتخابات هستند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مسئولان نیز باید به خود سخت بگذارند ،افزود: در مصرف انرژی برق و آب مردم همکاری خوبی داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: اگر می خواهید نماز جماعت رونق یابد،امور  نمازخانه را به دست ناتوان سپرده نشود.

آیت الله خاتمی افزود: ضروری است مدیران دستگاه های اجرایی برای کاهش هزینه های اضافی واحدهای مختلف را سرکشی کرده و نظارت های لازم را انجام دهند.

وی تصمیم گیری سریع و با دقت را در حال حاضر لازم دانست و گفت: امروز جنگ روانی است و در قضیه بنزین عواقب آن مشاهده شد.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: بخشی از بسیاری از گرانی ها به جنگ روانی دشمن برمی گردد و به قول کارشناسان تنها 30 درصد مربوط به عوامل خارجی است.

آیت الله خاتمی افزود: استخدام یک هزار و 200 کارشناس برای عملی کردن تحریم ها نشان از این دارد که دنیا با آمریکا همراه نیست.

وی گفت: وزیر خزانه داری آمریکا با همه شرکت های که با ایران رابطه داشتند ملاقات کرد و با تطمیع، تهدید فشارهای لازم را برای عدم همکاری با ایران انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه باید چهره مسئولان را خدشه دار نکرد، افزود: به گفته مقام معظم رهبری باید دولت بر سرکار بماند و کارها را انجام دهد.

آیت الله خاتمی برضرورت امید آفرینی در جامعه تاکید کرد و گفت: مدیران باید در شرایط جنگی آماده لازم را داشته باشندو اگر کسی توانایی لازم را ندارد، خودش کنار بکشد.

وی افزود: بسیاری از قوانین و مقررات ما برای کار نکردن است، مدیران باید امور را تسهیل کرده و خیلی دنبال بخشنامه نباشند.

 اسدالله درویش امیری در ادامه این مراسم، اظهار داشت: در دومین روز هفته دولت به دیدار نماینده ولی فقیه به منظور بیعت با مقام معظم رهبری انجام شده است.

وی ادامه داد: هفته دولت بین دو عید بزرگ قرار گرفته است که امیدواریم آنچه از فلسفه عید قربان و غدیر آموخته ایم،در زندگی خود جامه عمل بپوشانیم.

این مسئول بیان داشت: از خداوند متعال بخواهیم رابطه ما با خداوند متعال همچون ابراهیم خلیل با خودش قرار دهد.

استاندار زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان یاران پاک و صادق نظام اسلامی، افزود: همه مدیران کمترین شناخت را متاسفانه از زندگی سراسر مقاومت، پاکی و درستی شهید رجایی  دارند.

 

*زندگی شهید رجایی در راه دفاع از حقوق ملت سپری شد

درویش امیری با بیان اینکه همه زندگی شهید رجایی در راه اعتلای دفاع از حقوق ملت قبل و بعد از انقلاب اسلامی سپری شد، یادآور شد: چهار دیدار نزدیک با این شهید گرانقدر داشتم که به عمق تواضع و فروتنی وی پی بردم،هیچ چیز رجایی را تغییر نداد.

وی خاطرنشان کرد: زندگی شهید رجایی ریا و تظاهر نبود اگر چه برخی ها تظاهر می کنند، اما این شهید باور قلبی و قطعی در وجودش داشت.

استاندار زنجان برضرورت معرفی شهید رجایی به نسل جوان تاکید کرد و گفت: جوانان باید بدانند چه کسانی خون خود را اهدا کردند تا انقلاب با صلابت ایستادگی کند.

درویش امیری با بیان اینکه ضروری است رسانه ها به ابعاد مختلف شهید رجایی بپردازند، افزود: باید زندگی ایشان فیلم شود.

وی با اشاره به اینکه 12 دولت تا کنون در نظام اسلامی به قدرت رسیده اند، ادامه داد: همه دولت ها با رای مردم سرکار آمده و با مردم سالاری دینی نصب شده اند.

این مقام مسئول با اشاره به عمر 16 ماهه دولت نخست، گفت: دولت دوم نیز 28 روز عمر کرد و بقیه دولت ها نیز در دوره های چهار ساله خدمت کرده اند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر چه دوران دفاع مقدس را بدون برنامه طی کردیم،گفت: پنج برنامه را تا کنون گذرانده و یک سال از برنامه ششم می گذرد.

درویش امیری گفت: در طول عمر همه دولت ها شاهد خدمات ارزنده ای در کشور بوده ایم و به دور از هیاهوی سیاسی و حزبی باید پرونده دولت ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به توفیقات نظام اسلامی در بخش های مختلف، افزود: اگر بدور از نگاه سیاسی و جناحی و هیاهوی احساسی قضاوت کنیم، نظام اسلامی در طول 40 سال سربلند و سرافراز است.

 

*به اشتباهات معترف هستیم

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکلاتی داریم و به مشکلات و اشتباهات معترف هستیم، افزود: می توانستیم کارهای بزرگتری را انجام دهیم اما اگر قرار باشد قضاوت صادقانه داشته باشیم توفیقات بزرگی را نظام اسلامی در کارنامه دارد.

استاندار زنجان افزود: باید ضعف ها و عیب ها و خدمات ارزشمند و نامحدود یکجا دیده شود،در عرصه های علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خوش درخشیده ایم.

درویش امیری افزود: کجا این جایگاه را قبل از انقلاب در عرصه بین المللی که امروز داریم، داشتیم، در گسترش بنیه دفاعی موفقیت های مشهودی وجود دارد.

وی افزود: در خودکفایی صنایع موفقیت های مطلوبی را داشته و احتیاجات امروز جامعه بیشتر از ظرفیت های داخل استفاده می شود.

استاندار زنجان با اشاره به موفقیت های کشاورزی استان،گفت: 261 میلیارد تومان تا کنون به کشاورزان ارائه شده است.

درویش امیری ادامه داد: عده ای یک جور سخن می گویند که همه نظام، انقلاب و کشور را بدهکار می کنند، هر کاری که تا کنون انجام داده ایم، نوش جان مردم،اگر چه خیلی کارها نیز باید انجام می دادیم و نتوانستیم و به همین دلیل از مردم عذرخواهی می کنیم.

وی بیان داشت: چرا خستگی را بر دوش خدمتگزاران مردم اضافه می کنند، گاهی با مردم نامهربانی کردیم و اشتباه و خطا داشتیم.

استاندار زنجان افزود: در مقابل رئیس جمهور پاریس نشین شهید رجایی و مقام معظم رهبری را داشته ایم، با وجود اینکه با حوادث و تهدیدات مختلف مواجه بوده ایم توانستیم استوار و محکم بایستیم.

درویش امیری برضرورت حرکت بر مبنای برنامه در کشور تاکید کرد و گفت: بی برنامگی بلای جان توسعه کشور است و اجازه ندهیم پروژه ای در استان بدون برنامه اجرایی شود.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر