logo
امروز : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۱
[ شناسه خبر : ۸۰۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خبر داد

رتبه سوم جوانان زنجان در باسوادی/ هر سال ما یک درصد به سمت میانسالی پیش می‌رویم

رتبه-سوم-جوانان-زنجان-در-باسوادی-هر-سال-ما-یک-درصد-به-سمت-میانسالی-پیش-می‌رویم

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه 25.4 درصد جمعیت استان جوانان هستند، اما هر سال ما یک درصد به سمت میانسالی پیش می‌رویم، گفت: جوانان زنجان رتبه سوم باسوادی را در کشور دارند.

به گزارش موج رسا;علی خلیلی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه 15 تا 29 سال را جمعیت جوان تشکیل می‌دهند؛ اظهار کرد: از نظر باسوادی جوانان زنجان در رتبه سوم هستند.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه جوانان برخوردار است؛ گفت: طبق سرشماری سال 1395 که انجام شده است؛ حدود 25.4

درصد جمعیت استان جوانان هستند، اما هر سال ما یک درصد به سمت میانسالی پیش می‌رویم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: جمعیت کل استان نیز به تفکیک جمعیتی 103 بود است یعنی به ازای هر 103 مرد جوان؛ تعداد زن جوان 100 نفر

بوده است.

سید علی شفیعی مدیرکل ثبت احوال استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جمعیت جوان استان زنجان 25 درصد از کل جمعیت کشور است، گفت: طبق بازه زمانی تعیین شده افراد 15 تا 29 سال جوانان هستند.

وی تصریح کرد: طبق آخرین سرشماری انجام شده از کل جمعیت استان  268 هزار جمعیت جوان است که شامل 136 هزار و 535 پسر و 132 هزار و 445 دختر است.

در ادامه نیز محمد محمدی قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در این مرکز مراجعه کنندگان خدمات تخصصی و مشاوره های لازم را دریافت می‌کنند؛ گفت: تعداد ارجاعات به مرکز طلاق استان زنجان 4 هزار و 862 نفر بوده است که بیشترین علت طلاق نیز 11 علت اول داشته است.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از طلاق بانوان در جامعه بیان کرد: قطعا بانوان در امر طلاق بسیار آسیب‌پذیرند از همین رو باید توجه ویژه به آنها داشته و حمایت لازم صورت گیرد.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر