logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۸
[ شناسه خبر : ۷۷۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو مجلس خبرگان رهبری:

برخی مسئولان نسبت به تعالیم اسلامی سلامت ایجاد تردید می کنند/ استعمال دخانیات با زندگی ایمانی هیچ نسبتی ندارد

برخی-مسئولان-نسبت-به-تعالیم-اسلامی-سلامت-ایجاد-تردید-می-کنند-استعمال-دخانیات-با-زندگی-ایمانی-هیچ-نسبتی-ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تعجب می کنم از اینکه برخی مسئولان کشوری نسبت به تعالیم اسلامی در باب سلامت جسم ایجاد تردید کرده و یا مقابله کرده اند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم با اشاره به آیه 20 سوره لقمان که به نعمت های گوناگون اشاره می کند،اظهار داشت: خداوند متعال نعمت های آشکار و پنهانی را به انسان ارزانی داشته است که سلامت جسم یکی از نعمت های پنهانی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که نعمت سلامتی را از دست نداده ایم متوجه اهمیت آن نمی شویم،ادامه داد: وقتی انسان بیمار می شود و به پزشکان نزدیک می شود قدر سلامتی خود را بیشتر احساس می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلامی فرمودند اگر انسان سه نعمت سلامتی جسم،امنیت و خوراک روزانه را داشته باشد،باید شکرگزار نعمت باشد، افزود: در حال حاضر برخی از کشورهای منطقه از نعمت امنیت برخوردار نیستد و آنها تازه متوجه اهمیت این نعمت می شوند.

آیت‌الله دولابی با اشاره به اینکه زیر سایه اهل بیت عصمت و طهارت (ع)،تحت پرچم جمهوری اسلامی و ذیل ولایت فقیه امنیت در کشور برقرار است،افزود: باید قدر دان این نعمت الهی بود.

وی نعمت اسلام را چهارمین نعمت برای انسان عنوان کرد و گفت: اگر انسان این نعمت را نیز داشته باشد، خداوند متعال همه چیز را بر او تمام کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری برضرورت حفظ سلامت جسمی و روانی از سوی انسان ها تاکید کرد و گفت: امیر المومنین (ع) در روایتی می فرمایند:"بهره ای که خداوند متعال در دنیا به تو داده است،مبتلا به فراموشی نشو".

آیت الله دولابی اولین مسئله را بهداشت و کنترل غذایی عنوان کرد و گفت: اگر انسان بهداشت غذایی را رعایت کند،هیچ بیماری سراغش نمی آید مگر اینکه زمان مرگش برسد.

وی کم خوردن را یکی دیگر از عوامل سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمود:" در سبک زندگی مومن باید کم خوراک باشد" در برخی از حوزه ها از جمله حوزه مراقبت از مقدار غذا،غربی ها از ما جلوتر هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برگزاری برخی میهمانی که چندین غذا در آن سرو می شود، گفت: نفس این نوع میهمانی که انواع و اقسام غذاها سرو می شود،خلاف فرهنگ اسلامی است چرا که علاوه بر اسراف زمینه برای بیمار شدن اشخاص نیز فراهم می شود.

آیت الله دولابی مسافرت را عامل دیگری برای سلامتی دانست و افزود: سفر کردن موجب سلامتی انسان شده و بدن را در برابر ویروس ها مقاوم می کند.

وی ادامه داد: سحر خیزی عامل دیگر برای سلامت انسان است و کسانی که نیمه شب برمی خیزند سالم تر هستند و دارای حیات معنوی و مادی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: سکوت موجب سلامتی انسان می شود چرا که کسی که روان آرامی دارد، جسم سالم تری دارد.

آیت الله دولابی با اشاره به تاکید روایات اسلامی به حجامت،گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند:" حجامت موجب صحت بدن می شود".

وی برضرورت راه اندازی مرکز حجامت در کنار ساختمان پزشکان تاکید کرد و گفت: تعجب می کنم برخی مسئولان کشوری نسبت به تعالیم اسلامی در باب سلامت جسم ایجاد تردید کرده و یا با آن مقابله کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در هیچ حرامی خداوند شفا قرار نداده است،افزود: اسلام نسبت به سلامتی جسمی عنایت ویژه دارد.

آیت الله دولابی سرانه فضای سبز شهر زنجان را در کل کشور دارای رتبه اول عنوان کرد و افزود: آمار نشاط در استان زنجان نیز بالا است که نعمت های الهی است که باید قدر دانست.

وی ادامه داد: مومنان وارثان بهشت برین هستند و نسبت به امانت هایی که در اختیار دارند، حساس هستند در فرهنگ اسلامی تاکید شده است که اعضا و جوارح امانت است و استعمال دخانیات با زندگی ایمانی هیچ نسبتی ندارد.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر