logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۷
[ شناسه خبر : ۷۷۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

ضوابط خاصی برای مکان مطب ها وجود ندارد/ میزان تخلفات جامعه پزشکی استان زنجان بسیار کم است

ضوابط-خاصی-برای-مکان-مطب-ها-وجود-ندارد-میزان-تخلفات-جامعه-پزشکی-استان-زنجان-بسیار-کم-است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: ضوابط خاصی برای مکان مطب ها وجود ندارد که اینگونه باشد که پزشکان موظف به انتخاب مکان خاصی باشند.

به گزارش موج رسا; پیروز قزلباش در نشست مطبوعاتی مشترک روسای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان و سازمان نظام پزشکی، اظهار داشت: نظارت بر موسسات از جمله های بحث های مطرح شده امروز در جامعه است.

وی با اشاره به فعالیت طیف وسیعی از موسسات در زنجان از جمله هوم کرها، گفت: روند صدور پروانه این موسسات دارای پروسه های تعریف شده و ضوابط خاصی است.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر یک هزار موسسه در استان زنجان فعالیت می کند که برخی از این موسسات مطب های پزشکان و دندانپزشکان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به عدم وجود ضوابط برای انتخاب مکان مطب ها، گفت: بسیاری از موسسات در سیستم آزاد فعالیت می کنند و از نظام پزشکی درخواست مجوز می کند.

وی با بیان اینکه مطب پزشکان از نظر بهداشت محیطی، ضوابط ساختمانی و محل فعالیت فرد از نظر چارچوب های مطب بررسی می شود،افزود: در ضوابط وجود ندارد که متخصص قلب حتما در طبقه اول باشد.

این مسئول بیان داشت: ساختمان پزشکانی که برای اساس ضوابط برای طبابت باشد، در استان زنجان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان برضرورت تعیین کاربری ساختمان پزشکان از سوی شهرداری تاکید کرد و گفت: پزشکان تمایل دارند در چنین ساختمانی فعالیت کنند.

قزلباش ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری 2 هزار نظارت از سوی این دانشگاه انجام شده است که در 500 مورد از این نظارت ها تخلفاتی مشاهده شده است.

وی بیان داشت: خوشبختانه میزان تخلفات جامعه پزشکی استان زنجان بسیار کم است و این به این معنا است که باید از این قشر تشکر کرد.

این مسئول تصریح کرد: مشکلات جامعه پزشکی استان زنجان منبعث از مشکلات جامعه است و در برخی موارد به صورت خاص تحت فشار هستند.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر