logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۹
[ شناسه خبر : ۶۸۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان زنجان:

۲۲۰ کلاس در مدارس فنی و حرفه‌ای استان زنجان ایجاد می‌شود/۷۰۰ نفر از نیروهای آموزش و پرورش زنجان امسال بازنشسته می‌شود

۲۲۰-کلاس-در-مدارس-فنی-و-حرفه‌ای-استان-زنجان-ایجاد-می‌شود-۷۰۰-نفر-از-نیروهای-آموزش-و-پرورش-زنجان-امسال-بازنشسته-می‌شود

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره اینکه ۷۰۰ نفر از نیروهای آموزش و پرورش زنجان امسال بازنشسته می‌شود گفت: تأمین نیروی انسانی از سه طریق انجام می‌شود و دانش اموزان بدون معلم نمی‌مانند.

به گزارش موج رسا; محمود سیفی‌نیا امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امسال ۷۰۰ نفر از نیروهای آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند اظهار کرد: تأمین نیروی انسانی از سه طریق انجام می‌شود و دانش‌آموزان بدون معلم نمی‌مانند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۳ هزار و ۹۸۰ نفر در استان زنجان در حال تحصیل هستند خاطر نشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده سال آینده 9 هزار و 620 نفر به تعداد دانش‌آموزان اضاقه می‌شود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با افزایش این تعداد دانش آموزان در حال تحصیل به ۱۹۳ هزار و 600 نفر می‌رسد که نیاز به تامین نیروی انسانی و فضای آموزشی دارد.

وی با اشاره به اینکه با استقرار پایه دوازدهم امسال زمان آموزش از ۲۴ ساعت به ۳۶ ساعت در هفته افزایش می‌یابد ابراز کرد: از طرفی در گذشته تعداد دانش‌آموزانی که از پایه سوم دبیرستان به پیش دانشگاهی می‌رفتند کمتر بود در حالی‌که امسال با افزایش انتقال دانش‌آموز از پایه ۱۱ به ۱۲ روبه‌رو می‌شویم.

سیفی‌نیا با اشاره به اینکه امسال هنرستان‌ها سه پایه می‌شوند بیان کرد: به این ترتیب ۲۲۰ کلاس در مدارس فنی و حرفه‌ای استان زنجان ایجاد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امسال با تکمیل شدن نظام آموزشی 6-3-3 دوره پیش دانشگاهی حذف و پایه دوازدهم مستقر می‌شود که این تحولات نیاز به تامین فضا و نیروی انسانی دارد.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر