logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴
[ شناسه خبر : ۶۵۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
شهردار زنجان:

80 درصد تاکسی‌های فعال در سطح شهر زنجان به دستگاه کارتخوان مجهز هستند/ مرکز کنترل ترافیک شهری زنجان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

80-درصد-تاکسی‌های-فعال-در-سطح-شهر-زنجان-به-دستگاه-کارتخوان-مجهز-هستند-مرکز-کنترل-ترافیک-شهری-زنجان-در-آینده-نزدیک-به-بهره‌برداری-می‌رسد

شهردار زنجان با اشاره به افتتاح مرکز کنترل ترافیک شهری در زنجان در آینده نزدیک گفت: فعالیت مرکز کنترل ترافیک موجب نظارت دقیق بر حمل و نقل عمومی می‌شود.

به گزارش موج رسا; مسيح ‌اله معصومي امروز در بازدید از پروژه در دست تکمیل مرکز کنترل ترافیک شهری زنجان با بیان اینکه در شهرهای بزرگ یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مدیریت شهری مبحث کنترل ترافیک است، اظهار کرد: در همین راستا در زنجان نیز تلاش بر این شده است که همه حوزه‌های مدیریت شهری مبتنی بر یک علم هوشمند و فناوری روز اطلاعات انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات شهرداری زنجان در حوزه مدیریت شهری، ساخت مرکز کنترل ترافیک است که در حال طی کردن مراحل پایانی برای افتتاح است، گفت: در مرکز کنترل ترافیک مبحث مربوط به حمل و نقل عمومی و هم بحث هوشمند سازی ارلفیک شهری مد نظر است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه مرکز کنترل ترافیک مبتنی بر علم هوشمند و فناوری روز ساخته شده است، گفت: مرکز کنترل ترافیک دارای ویژگی‌های خاصی در حوزه حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری است.

معصومی با بیان اینکه از ویژگی‌های مرکز کنترل ترافیک مجهز بودن به سامانه­ پیشرفته اطلاعات حمل و نقل، سامانه پیشرفته مدیریت حمل و نقل، مجهز به سامانه­ کنترل حمل و نقل همگانی و وسایل نقلیه است، گفت: مرکز کنترل ترافیک زنجان با به کارگیری سیستم‌های الکترونیک، بر اساس جریان مدیریت به هنگام ترافیک و با جمع‌آوری، تقسیم بندی و پردازش اطلاعات مربوط به ترافیک کارآیی امکانات موجود را بالا می­‌برد.

وی ادامه داد: بررسی برخی از تخلفات با استفاده از دوربین‌های هوشمندی که در سطح شهر نصب شده است نیز از دیگر مزایای فعالیت مرکز کنترل ترافیک است.

شهردار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر اطلاعات از سطح شهر به صورت اینترنتی به مرکز کنترل ترافیک انتقال و در آینده از طریق فیبر نوری انجام خواهد شد، گفت: این امر امکانی را فراهم می‌سازد که کاربر حاضر در مرکز کنترل ترافیک همه تخلفات را رصد کند.

معصومی گفت: مدیریت لحظه‌­ای ترافیک، مدیریت استراتژیک و مدیریت بحران (در مواقع حوادث غیرمترقبه و امداد رسانی) از دیگر موضوعاتی است که با فعالیت مرکز کنترل ترافیک محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه اتوبوس‌ها و 80 درصد تاکسی‌ها مجهز به دستگاه کارتخوان هستند، گفت: همین موضوع علاوه بر پول سفر کنترل ما را روی موقعیت تاکسی‌ها و پراکنش و جابه‌جایی تاکسی‌ها را بیشتر می‌کند.

شهردار زنجان با بیان اینکه هوشمند شدن امور در حوزه حمل و نقل عمومی موجب رصد بهتر مباحث ترافیکی می‌شود، افزود: آنچه مسلم است، هدف اصلی شهرداری از مجهز کردن تاکسی و اتوبوس‌ها به دستگاه کارتخوان مباحث پرداختی نبوده است، بلکه یکی از اهداف نظارت و بازرسی دقیق بر بحث ترافیک بوده است.

وی با اشاره به گلایه‌های مردم در روزهای برفی مبنی بر کمبود وسایل حمل و نقل از جمله تاکسی گفت: هوشمند کردن و البته فعالیت مرکز کنترل ترافیک موجب می‌شود که ما دقیقا موقعیت هر تاکسی و مسیر تردد تعداد مسافران جابه‌جا شده را داشته باشیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک یک امر مهم بوده که با تلاش صورت گرفته در حال عملیاتی شدن و طی مراحل پایانی است، گفت: امیدواریم با تجهیز کامل این مرکز به زودی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آن باشیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر