logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۳
[ شناسه خبر : ۶۰۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کارگاه ها و نمایشگاه های توآن در ایران:

جشنواره عكاسي نجومي جهان در شب بين المللي مي شود/رشد کیفی آثار دوره هفتم

جشنواره-عكاسي-نجومي-جهان-در-شب-بين-المللي-مي-شود-رشد-کیفی-آثار-دوره-هفتم

مدیر کارگاه ها و نمایشگاه های توآن در ايران گفت:امیدوارم بتوانیم از سالهای آینده جشنواره عكاسي نجومي جهان در شب را بصورت بین المللی با کمک دفتر مرکزی توآن برگزار کنیم و کل خاورمیانه را پوشش دهیم.

اسدالله قمري نژاد، در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،در ارزيابي هفتمين دوره از كارگاه و پروژه بين المللي جهان در شب،اظهار داشت:تلاش مي كنيم با کمک انجمن نجوم ایران شمار شرکت کنندگان خارجی بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال هم به لحاظ كمي و هم به لحاظ كيفي كارگاه از سطح بالاتري نسبت به گذشته برخودار بود. در دوره هاي قبل حداكثر پذيرشي كه براي كارگاه ها صورت مي گرفت 90، نفر بود كه اين تعداد امسال به 140 نفر افزايش يافت.

مدیر کارگاه ها و نمایشگاه های توآن در ایران ادامه داد: بيش از نيمي از شركت كنندگان اين دوره براي نخستين بار در كارگاه عكاسي نجومي جهان در شب شركت كرده اند كه نشان از علاقمندي عكاسان غیر نجومی و دوستداران ستاره شناسی براي ياد گيري عكاسي نجومي دارد.

 پيشکسوت عکاسی نجومی کشور خبر از رشد كيفي بالاي آثار شركت كنندگان ادوار قبل داد و افزود: كارهاي شركت كنندگان دوره هاي قبل با رشدي چشمگير از كيفيت بسيار بالايي برخوردار است به گونه اي كه توانسته اند عناوين خوبي در نمايشگاه ها و جشنواره هاي داخلي و خارجي به خود اختصاص دهند و در مجلات وسایتهای معتبری چون عكس روز ناسا کار خود را ثبت كنند.

وی بيان كرد: در کلاس هاي هفتمين كارگاه پروژه بين المللي جهان در شب با حضور اساتيد داخلي و خارجي، آخرين دست يافته هاي نوين عكاسي نجومي به شركت كنندگان ارائه شد كه رضايتمندي شركت كنندگان نشان از كيفيت بالاي كارگاه هاي امسال دارد.

قمري نژاد با اشاره به اين مطلب كه در اين دوره براي نخستين بار نمايشگاه عكس با جشنواره عكس همراه شد، گفت: اين دو رويداد در كنار هم مي توانند در سال هاي آينده منجر به ثبت آثار ويژه اي در بخش عكس هاي نجومي، عكس هاي طبيعت در طلوع، غروب، شفق و فلق با نمايي از آثار تاريخي ، باستاني و طبيعي شوند.

مدیر کارگاه ها و نمایشگاه های توآن در ایران، با اظهار خرسندي از كيفيت آثار ارسالي به دبيرخانه توآن، بيان كرد: امسال برای اولین بار جشنواره عکس با انتخاب آقای طاها تبیانی بعنوان دبیر اجرایی بکار خود ادامه داد.آثار دريافتي اين دوره نسبت به دوره هاي قبل به لحاظ كيفي، تفاوت چشمگیری داشت و نشان از فعالیت‌ بیش از پیش عکاسان ایرانی دارد.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر