logo
امروز : پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۶
[ شناسه خبر : ۵۵۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون پرستاری وزارت بهداشت:

تشکیل تیم پرستاری بحران در کشور/ گسترش پرستاری جامعه‌نگر از اولویت‌های وزارت بهداشت است

تشکیل-تیم-پرستاری-بحران-در-کشور-گسترش-پرستاری-جامعه‌نگر-از-اولویت‌های-وزارت-بهداشت-است

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل تیم پرستاری بحران در کشور خبر داد.

به گزارش موج رسا; مریم حضرتی امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار با بیان اینکه پرستاران در تمام دوران زندگی انسانها نقش دارند، اظهار کرد: پرستاران در نظام سلامت نقش تاثیرگذاری دارند.

وی با اشاره به وجود ۱۹۴ دانشکده پرستاری در کشور ابراز کرد: در کل کشور ۱۹۴۰ عضو هیئت علمی در رشته پرستاری داریم و ۱۱ رشته نیز در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توانمندسازی پرستاران در حوزه آموزش افزود: در حوزه پژوهش نیز ۲۵۰۰ مقاله معتبر در این حوزه چاپ شده شده است.

وی با اشاره به انتشار ۳۰ مجله پرستاری در کشور گفت: اینها نشان دهنده توانمندی حوزه پرستاری کشور بوده و مورد توجه ویژه وزارت بهداشت نیز قرار دارد.

حضرتی با بیان اینکه پرستاران بالینی ما عملی‌ترین و اجرایی‌ترین کار حوزه پرستاری را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: پرستاران بالینی بیتشر زحمت را متحمل می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات پرستاران عنوان کرد: مطالبات انباشته پرستاران، حجم کاری زیاد و اضافه‌کاری زیاد از جمله مشکلات پرستاران بوده که مدنظر تمام مسئولین حوزه بهداشت و درمان کشور است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر رفع مشکلات شغلی پرستاران به موضوع پرستاری جامعه‌نگر اشاره و اظهار کرد: پرستاری جامعه‌نگر باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که ۹۰ درصد مددجویان ما در جامعه بوده که نیاز به مراقبت دارند.

وی با بیان اینکه پرستاری جامعه‌نگر در سطح جامعه به مردم خدمات می‌دهد، گفت: وزارت بهداشت نیز پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهد چرا که تمرکز اصلی ما باید در راستای پیشگیری از بیماریها باشد.

حضرتی با اشاره به رشد جمعیت سالمندی کشور بیان کرد: شتاب سالمندی در ایران ۳۰ سال است، یعنی در ۳۰ سال آینده ایران کشوری پیری خواهد بود.

وی با بیان اینکه سالمندی بیماری نیست اما نیاز به مراقبت دارد، ابراز کرد: پرستاری جامعه‌نگر می‌تواند در این خصوص وظیفه خود را ایفا کرده و به ارائه خدمات بپردازند چرا که ما باید رضایت مردم را در اولویت قرار دهیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی با اشاره به عضویت ۱۰۰ نفر از نخبگان در شورای سیاست‌گذاری پرستاری در کشور گفت: هشت کارگروه تخصصی نیز در این خصوص تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما ساماندهی نیروی انسانی و منابع است، ادامه داد: همزمانی شدن معوقات و کارانه‌ها نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است که در کارگروه‌های تخصصی این موضوعات و موارد دیگر بررسی می‌شود.

حضرتی با اشاره برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصصی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته پرستاری اضافه کرد: قانون تعرفه‌گذاری با اینکه ۱۰ سال پیش تصویب شده اما به دلیل پیش ‌بینی نشدن اعتبارات بر زمین مانده است.

وی با اشاره به توانمندسازی پرستاران گفت: بعد از زلزله کرمانشاه ما به فکر تشکیل تیم پرستاری بحران در سطح ملی شدیم و از ۱۰ منطقه آمایشی خواستیم تا پرستاران خود را معرفی کنند که از بهمن ماه امسال کارهای آموزشی در سه دوره آغاز می‌شود.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۸
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۷
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳