logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۰
[ شناسه خبر : ۵۵۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خبرداد

ارسال 719اثر به چهارمین دوره جشنواره ملی شکوه شکیبایی/ رونمایی از کتاب سومین جشنواره

ارسال-719اثر-به-چهارمین-دوره-جشنواره-ملی-شکوه-شکیبایی-رونمایی-از-کتاب-سومین-جشنواره-

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:719اثر به چهارمین دوره جشنواره ملی شکوه شکیبایی ارسال شده است که 36اثر مور تقدیر و تجلیل قرار گرفت.

به گزارش موج رسا; ناصر مقدم امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی حضرت زینب (س)شکوه شکیبایی اظهار داشت: این برنامه با حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و به برکت وجود حضرت زینب تبدیل به برنامه ای ماندگار در کشور شده است.

وی با اشاره به مقام والای حضرت زینب (س)،افزود: بر اساس روایت های متعدد نامگذاری حضرت زینب(س) توسط پبامبر صورت گرفته و هنگامی که پیامبر اسلام قنداقه وی را طلبیدند،" فرمودند که به غایبان و حاضران امتم توصیه می کنم که حرمت این دختر را نگه دارند چرا که حضرت زینب به مانند حضرت خدیجه (س) است.

این مقام مسئول عنوان کرد:حضرت زینب (س) وظیفه مهم خود را پس از واقعه عاشورا به خوبی اجرا کرده و مطمئنا با فداکاری حضرت زینب واقعه عاشورا را زنده می بینیم .

وی خاطر نشان کرد: این حضرت در زندگی پر بار خود عهده دار مسئولیتی خطیر بوده و بعد از جریان عاشورا به نحو احسن عهده دار رسالت پیام رسانی بوده و  اگر واقعه عاشورا را در جامعه امروز و در جهان اسلام زنده می بینیم به پاس رشادتهای حضرت زینب(س) است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: زنجان در چهار دوره میزبان این جشنواره ملی بوده و جشنواره در بخش فرهنگی در چهار بخش داستان، مقاله، دلنوشته و شعر  برگزار می شود که امسال این جشنواره در دو بخش برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال جشنواره در بخش فرهنگی و هنری برگزار شد،ادامه داد: در این دوره جشنواره  36اثر به عنوان اثر برگزیده مورد تجلیل قرار گرفت .

این مسئول افزود: از آثار رسیده، کارگاه های آموزشی در استان برگزار و نمایشگاه اثار نیز دایر شده است.

گفتنی است، در اختتامیه این جشنواره سومین کتاب این جشنواره نیز رو نمایی شد.

همچنین اولین دوره این جشنواره در سال 93 برگزار شده است که امسال چهارمین دوره آن با ارسال اثر هنرمندان از 29 استان در زنجان برگزار شده است.//ن

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر