logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۱
[ شناسه خبر : ۵۱۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل توانیر در زنجان:

عمده واردات برق کشور از ترکمنستان انجام می‌شود/ مرکز دیسپاچینگ کنترل شبکه برق کشور در زنجان راه اندازی می‌شود/ تراز صادرات برق در کشور سه برابر واردات است

عمده-واردات-برق-کشور-از-ترکمنستان-انجام-می‌شود-مرکز-دیسپاچینگ-کنترل-شبکه-برق-کشور-در-زنجان-راه-اندازی-می‌شود-تراز-صادرات-برق-در-کشور-سه-برابر-واردات-است

مدیرعامل توانیر با اشاره به واردات برق در کشور گفت: عمده واردات برق کشور از کشور ترکمنستان انجام می‌شود.

به گزارش موج رسا; آرش کردی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت صادرات و واردات برق در کشور اظهار کرد: هرساله صادرات برق در کشور انجام می‌شود و در برخی از فصول سال به دلیل افزایش باز مصرفی واردات نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تراز صادرات برق در کشور سه برابر واردات بوده و بنابر براین وجه قالب ما با صادرات است.

مدیرعامل توانیر در زنجان هر ساله بر حسب تقاضا به کشورهای همسایه صادرات برق انجام می‌شود افزود: عمده مقصد صادراتی برق ایران کشورهای افغانستان، پاکستان عراق و ترکیه هستند.

وی با اشاره به اینکه با آذربایجان و ارمنستان نیز مبادلات فصلی داریم افزود: با این کشورها مبادلات گاز با برق انجام می‌شود.

کردی با اشاره به وارات برق از ترکمنستان افزود: از کشور ترکنستان واردات برق را هر ساله انجام می‌شود و این واردات هر ساله کمتر از میزان صادرات است.

*واردات برق به دلیل اقتضائات شبکه‌ای انجام می‌شود

وی با اشاره به واردات برق از کشورها همسایه گفت: واردات برق به دلیل اقتضائات شبکه‌ای انجام می‌شود.

مدیرعامل توانیر در زنجان وجه عمده کشور ما در صادرات برق است بیان کرد: یکی از مزیت اصلی که در حال پیگیری تحقق آن هستیم موضوع صادرات و قرار دادن ایران به عنوان ترانزیت در صنعت برق در بین کشورهای همسایه است.

وی با اشاره به اینکه عمده واردات برق کشور از ترکمنستان انجام می‌شود خاطر نشان کرد: مراوداتی هم با کشور ارمنستان داریم و آن هم عمدتا در فصل تابستان به دلیل افزایش مصرف بوده که انجام می‌شود.

*مشکلات برق منطقه زلزله زده غرب برطرف شد

کردی با اشاره به وضعیت برق مناطق زلزله زده غرب کشور افزود: بار عمده گرمایش و روشنایی مناطق زلزله زده برعهده برق منطقه‌ای افتاد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمهیدات لازم در خصوص برطرف کردن مشکلات برق مناطق زلزله زده انجام شده است بیان کرد: اقدامات لازم برای حل مشکل مردم انجام شد و همچنین جزو اولین ارگان‌هایی بودیم که برای حل مشکلات برق در منطقه مورد نظر حاضر شدیم.

مدیرعامل توانیر در زنجان بیان کرد: در حال حاضر اگر در هر جایی از منطقه زلزله زده مشکلی وجود داشته باشد در کمترین زمان برای برطرف کردن آن اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ترانزیت برق در ایران خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی این ظرفیت را دارد که برق را از کشورهای همسایه دریافت کند و به دیگر کشورهای همسایه تحویل دهد.

کردی بیان کرد: ایران به دلیل داشتن این ظرفیت نقش ترانزیت را می‌توان در صنعت برق ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه صنعت برق یکی از صنعت‌های تکنولوژی محور در کشور است گفت: این شرکت در رابطه با هوشمند سازی و طرح‌هایی مانند فهام و کنتورهای هوشمند و در ورود تکنولوژی‌های نو در عرصه نیروگاهی و غیره در حال فعالیت بوده و این امر در دست اقدام است.

مدیرعامل توانیر در زنجان با اشاره به راه اندازی مرکز دیسپاچینگ کنترل شبکه برق کشور در زنجان گفت: در تابستان سال 97 در زنجان مرکزی تحت عنوان مرکز دیسپاچینگ کنترل ملی راهبری شبکه برق کشور که با آخرین نیازها و استاندارد روز دنیا منطبق بوده راه اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: این تکنولوژی از جمله تکنولوژی‌هایی است که در معدود کشور‌ها وجود دارد.

کردی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌های لازم نیز برای ایجاد این مرکز به صورت گسترده در حال آماده سازی است گفت: صنعت برق به لحاظ ورود به تکنولوژی‌ها نو و جدید جزو صنایع پیشرو در کشور است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر