logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۵۱۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

توسعه زیرساخت ها موجب تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی می شود

توسعه-زیرساخت-ها-موجب-تشویق-مردم-به-استفاده-از-حمل-و-نقل-عمومی-می-شود

استاندار زنجان گفت: باید با توسعه  زیرساخت ها مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کنیم.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری در دیدار راهداران استان زنجان با وی اظهارداشت: ما انسان ها باید بخشش و مهربانی را از پرودگار متعال بیاموزیم.

وی با تبریک روز حمل و نقل،ادامه داد: کار و حرفه راهداری مدرن و شیک نیست بلکه بیشتر رنگ و بوی انسانی،عاطفی و خدمت دارد.

این مسئول بیان داشت:لذتی که در کار راهداران وجود دارد در خیلی از فعالیت ها وجود ندارد چرا که این قشر در مواقع بحران و طوفان زده به مردم مدد می رسانند.

استاندار  زنجان خاطرنشان کرد:باید رنگ و بوی انسانیت در این کار بیشتر باشد تا بیشتر کمک رسان باشد.

درویش امیری ایجاد زیرساخت و بستر لازم را برای استفاده مردم را دو بخش در زمینه حمل و نقل عنوان کرد و افزود: در گذشته چنین امکاناتی وجود نداشت اگرچه کاروان عظیم شتر از سوی مردم به کارگیری می شد.

وی گفت: چه انسان هایی به دلیل تشنگی و گرسنگی به حین حمل و نقل تلف شدند.

استاندار زنجان نوع حمل و نقل امروز را متفاوت بیان کرد و افزود:این مدل حمل و نقل فردا نیز تغییر خواهد کرد،حمل و نقل در هر بهره متفاوت شده است.

در‌ویش امیری بیان داشت:در دوران صفویه شاه عباس ۹۰۰ کاروانسرا ساخت که امروز به مجتمع های  خدماتی تغییر کاربری داده است.

وی بر ضرورت ارتقای فرهنگ رانندگی تاکید و گفت: رانندگی فرهنگ عمومی است که باید رانندگان آداب و رسوم رانندگی را فهمیده و به آن عمل کند.

این مسئول خاطرنشان کرد:توسعه جوامع بشری موجب شده حمل و نقل در سبد اقتصاد جهان قرار گیرد و کمپانی های بزرگی تشکیل شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی موجب می شود تا از آلودگی هوا نجات یابیم،گفت: با وجود این،هنوز حاضر نیستیم از حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.

درویش امیری با اشاره به اینکه خودروهای تک سرنشین سرمایه های کشور را می سوزانند،ادامه داد: حمل و نقل بخش مهمی از اشتغال را به خود اختصاص می دهد که باید با توسعه  زیرساخت ها مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کنیم.

وی گفت: توسعه حمل و نقل موجب می شود تا هزینه های زندگی مردم و سرانه هزینه های کشور کاهش یافته و از آلودگی نجات می یابیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه هر چه جامعه با فرهنگ رانندگی بیشتر آشنا شود می توانیم گام های اساسی برای توسعه برداریم،افزود:امروز سفره های زیرزمینی بلعیده و تشنه شده است و هر روز شاهد زلزله هستیم که امیدواریم به برکت وجود پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت خداوند مهربان باران رحمت را بباراند تا زمین از تشنگی نجات یابد.//ن

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر