logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۱
[ شناسه خبر : ۴۸۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
خبر موج رسا کارساز شد؛

بسیجیان جهادگر حوزه شهید دستغیب دیوار حیاط پیرمرد روستای کلهین زنجان را می سازند

بسیجیان-جهادگر-حوزه-شهید-دستغیب-دیوار-حیاط-پیرمرد-روستای-کلهین-زنجان-را-می-سازند

با درج خبری مبنی برای درخواست پیرمرد روستای کلهین برای احداث دیوار برای خانه اش، بسیجیان جهادگر حوزه شهید دستغیب دست به کار شده و خواسته این مرد روستایی را برآورده می کنند.

به گزارش موج رسا; عبدالله اسدی یکی از معدود ساکنان روستای کلهین منطقه قره پشتلوی زنجان است که این روزها در فقر و نداری روزگار خود را می گذارند.

این پیرمرد روستای کلهین از کمترین امکانات زندگی نیز برخوردار نیست و تنها لوازم زندگیش،یک زیر انداز،یک پتو،یک کتری،یک چراغ گرد سوز و چوب دستیش است.

این پیرمرد روستایی از هیچ گونه امکانات دولتی برخوردار نیست و حتی چراغ خانه اش نیز تنها توسط چراغ گردسوز روشن می شود.

این خبر موج رسا بود که دیروز در این پایگاه خبری درج شد اما همین خبر موجب شد تا بسیجیان جهادگر حوزه شهید دستغیب دست به کار شده و دیوار حیاط این مرد روستایی را که بسازند و از دیروز کار ساخت را آغاز کرده اند.

این گروه جهادگر که پیش از این کارهای مهمی در مناطق محروم استان انجام داده است این بار به سراغ این پیرمرد روستای کلهین رفت و به خواسته اش عمل کرد.

گفتنی است،محرومیت زدائی از مناطق یکی از مهمترین عرصه های فعالیت بسیج محسوب می شود، بسیج سازندگی با همت و تلاش بسیجیان امروز حرف های بسیاری برای گفتن در این زمینه دارد.

بسیج توانسته است با اجرای طرح های محرومیت زدائی، قلوب محرومان منطقه را به خود جذب کند تا جایی که بسیاری از مردم مناطق محروم استان، با دیدن بسیجیان نور امید در دلهایشان افکنده می شود.

طرح محرومیت‌زایی در سه دهستان شهرستان های زنجان، ماهنشان و خدابنده در حال اجرا است،55 پروژه عمرانی انجام می‌شود که 28 پروژه در دست اجرا است.

هزینه 50 تا 60 درصد این پروژه‌ها توسط سپاه فراهم می‌شود و 40 درصد باقی‌مانده آن توسط مردم و سایر دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود.

 طی هفت ماه گذشته، بسیج سازندگی 99 گروه جهادی را در قالب 165 اردوی جهادی به مناطق محروم استان زنجان اعزام کرده است.

2 هزار و 500 نفر در گروه‌های جهادی استان زنجان فعالیت دارند و امسال براساس سیاست‌های ابلاغی 107 پروژه در استان زنجان در نظر گرفته شده است.

از این تعداد پروژه 67 پروژه عمرانی اعم از ساخت خانه عالم، مرمت مدارس و ساخت غسال خانه و غیره انجام شده است و 42 پروژه باقی مانده نیز در دست اقدام است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر