logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۴ ساعت ۱۵:۲۰
[ شناسه خبر : ۴۷۵۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

دریافت زیرمیزی خیانت به رسالت سفیدپوشان است

دریافت-زیرمیزی-خیانت-به-رسالت-سفیدپوشان-است-
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه  دریافت زیرمیزی خیانت به رسالت سفیدپوشان است، گفت: رسیدگی به تخلفات مالی و حرفه‌ای در جامعه پزشکی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ سعید سرداری در نشست خبری که با اصحاب رسانه داشت با بیان اینکه دریافت زیرمیزی یا پرداخت‌های غیرقانونی در حوزه سلامت، یکی از آسیب‌های جدی است که نه تنها اعتماد عمومی به جامعه پزشکی را تحت تأثیر قرار می‌دهد بلکه از منظر اخلاق حرفه‌ای پزشکی نیز کاملاً مردود و محکوم است، اظهار کرد: این پدیده در تضاد آشکار با اصول انسان‌دوستی و رسالت حرفه پزشکی قرار دارد، زیرا فلسفه اصلی طبابت، کمک به بیماران و تسکین درد آنان است و هرگونه منفعت‌طلبی خارج از چارچوب قانونی، به جایگاه پزشک و اعتماد مردم آسیب وارد می‌کند. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه به‌همین دلیل برخورد قاطع با این پدیده نه تنها یک ضرورت قانونی بلکه یک الزام اخلاقی و اجتماعی است، ادامه داد: رسیدگی به تخلفات مالی و حرفه‌ای در جامعه پزشکی مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی که طبق ماده ۱۱ قانون وظیفه دارد به تخلفات حرفه‌ای اعضای خود رسیدگی کند و در صورت اثبات، مجازات‌های انتظامی و محرومیت‌های متناسب را اعمال کند، ابراز کرد: سازمان تعزیرات حکومتی است که با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، به‌ویژه بخش نظارتی آن‌ها، به تخلفات مالی و دریافت زیرمیزی ورود می‌کند. 

وی گفت: در صورتی که تخلف محرز شود تعزیرات حکومتی بر اساس قوانین و مقررات جاری احکام لازم را صادر می‌کند؛ این احکام می‌تواند شامل جریمه نقدی، محدودیت فعالیت یا حتی محرومیت از طبابت در موارد حاد باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با تأکید بر اینکه در بسیاری از موارد گزارش‌های مردمی منجر به شناسایی و تشکیل پرونده برای افراد متخلف شده است، عنوان کرد: بدیهی است که مبارزه با پدیده زیرمیزی نیازمند همکاری سه‌جانبه است.

سراسری گفت: اگر بیماران بدون ترس از پیامدها شکایات خود را ثبت کنند و دستگاه‌های نظارتی نیز با جدیت رسیدگی کنند، می‌توان امیدوار بود که این پدیده ناپسند ریشه‌کن شود و سلامت و اعتماد عمومی سرمایه‌ای است که باید با جدیت از آن محافظت شود و جامعه پزشکی باید در خط مقدم این صیانت قرار داشته باشد.

وی عنوان کرد: تنها در این صورت است که شاهد تکرار چنین مواردی در نظام سلامت کشور نخواهیم بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر