بهبود ایمنی جادههای ماهنشان با حذف نقاط حادثهخیز

محمد جعفری در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «موجرسا»؛ گفت: مدیریت راهداری شهرستان برای مسیرهای فرعی به اصلی در طول فعالیتهای بهاره و تابستان، با تمرکز بر راهداری محوری، اقدامات گستردهای را برای رفع نواقصات به انجام میرساند.
بیشتر بخوانید
وی با بیان اینکه این اقدامات با توجه به زمان و تجهیزات موجود، شامل لکهگیری، رفع آبشستگی، اجرای دپوهای حائل، تکمیل علائم، لایروبی و تنقیه آبروها میشود، بیان کرد: امسال، محورهایی چون ایلیبلاغ به ابراهیمآباد، اینچهسعیدنظام مغانلو، تبریزک و محور خیرآباد-انجمن، به همراه محور آقکند-کپز در برنامه راهداری محوری قرار دارند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای ماهنشان تصریح کرد: در محور دندی نیز، علاوه بر اقدامات عمومی، برنامههایی برای ادامه نصب و رنگآمیزی سرعتگیرها و تابلوهای مربوطه که سال گذشته آغاز شده بود، در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین برنامههای امسال، حذف قوسهای خطرناک از جمله قوسهای محور قرهناس، برای ارتقاء ایمنی مسیر است، یادآور شد: در همین راستا، ۱۱ قوس خطرناک در مسیر انجمن-خیرآباد با خاکبرداری حذف شده که با افزایش میدان دید، به کاهش تصادفات کمک شایانی میکند.
جعفری با اشاره به اینکه همچنین، سه قوس خطرناک در مسیر اینچهسعید نظام- مغانلو و نیز اقدامات مشابه در مسیر ماهنشان-نیکپی انجام شده، خاطرنشان کرد: این اقدامات تا پاییز ادامه خواهد داشت.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای ماهنشان یادآور شد: علائم هشداردهنده نیز به محض آسیبدیدگی احیا میشوند و امکانات موجود تا حد زیادی پاسخگوی نیازهاست، هرچند در برخی نقاط نیاز به تابلوهای بیشتر برای افزایش سطح هشدار وجود دارد.
وی با بیان اینکه در خصوص روشنایی تقاطعها، سازمان راهداری قانوناً وظیفهای ندارد، گفت: فعالیتهای انجام شده در گذشته بیشتر جنبه مساعدت داشته است.
جعفری ادامه داد: اما در صورت تأمین اعتبار از سوی کمیته برنامهریزی شهرستان، تلاش برای افزایش و تأمین روشناییها، همانند احیاء روشناییهای سه راه خلج که در سالهای گذشته انجام شده، عملیاتی خواهد شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر، ۳۴ دستگاه چراغ چشمکزن در سطح شهرستان ماهنشان به صورت دورهای توسط پیمانکار، اورهال میشوند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای ماهنشان با بیان اینکه اصلاح شانه و شانهسازی جاده و رفع اختلاف سطح مسیر در نقاط مختلف در حال انجام است، یادآور شد: در زمینه اجرای سرعتکاهها، این اقدام با نظر شورای ترافیک شهرستان صورت میگیرد و اجرای آن با وجود اینکه جزو وظایف سازمانی راهداری نیست، اما به دلیل تصویب در شورای مزبور توسط این اداره اجرا میشود.
وی عنوان کرد: موارد تایید شده از سوی شورای ترافیک تاکنون اجرا و رنگآمیزی شدهاند و برای اجرای سرعتگاه در نقاط جدید، نیاز به طرح و تصویب در این جلسات است.
انتهای خبر/