logo
امروز : چهارشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۴ ساعت ۳:۱۶
[ شناسه خبر : ۴۴۵۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی زنجان:

زنجان در جذب گردشگر موفق عمل کرده است

زنجان-در-جذب-گردشگر-موفق-عمل-کرده-است
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: از ۲۲ تا ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۳ آمار ثبت شده در استان ما نشان‌دهنده ۵ درصد افزایش در تعداد گردشگران نسبت به سایر استان‌های شمال‌غرب کشور است.

داوود آبیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه در سال‌های اخیر صنعت گردشگری به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی و فرهنگی کشورها شناخته شده است، گفت: در این راستا مراکز تحت پوشش میراث فرهنگی نیز با هدف جذب و پذیرایی از گردشگران آماده ارائه خدمات متنوعی هستند. با توجه به آغاز فعالیت سامانه مسافر از نوروز امسال شاهد تغییرات مثبت و چشمگیری در ثبت آمار اقامت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری هستیم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: از ۲۲ تا ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۳ آمار ثبت شده در استان ما نشان‌دهنده ۵ درصد افزایش در تعداد گردشگران نسبت به سایر استان‌های شمال‌غرب کشور است که در این مدت با کاهش آمار مواجه بودند. این افزایش ناشی از تلاش‌های مستمر در حوزه جذب گردشگر و بهبود خدمات اقامتی است که در مراکز اقامتی استان ارائه می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه علاوه بر افزایش آمار اقامت در حوزه بازدید از جاذبه‌های گردشگری نیز شاهد رشد قابل توجهی بوده‌ایم، عنوان کرد: در همین بازه زمانی تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری استان نسبت به سال گذشته ۳۱۰ درصد افزایش داشته است. این آمار نشان‌دهنده جذابیت و تنوع جاذبه‌های گردشگری ما برای مسافران و گردشگران است و امید داریم که این روند ادامه‌دار باشد.

وی اضافه کرد: با نزدیک شدن به نیمه دوم تعطیلات عید سعید فطر پیش‌بینی‌های هواشناسی نیز حاکی از وضعیت آب و هوای پایدار و مناسبی است که می‌تواند به جذب بیش‌تر گردشگران کمک کند. امیدواریم که با این شرایط رکورد جدیدی در تعداد گردشگران ورودی به استان ثبت شود و آمار اقامتی ما نیز افزایش یابد.

آبیان با اشاره به اینکه برای اطمینان از کیفیت خدمات ارائه شده به گردشگران نظارت‌ها در مراکز اقامتی و پذیرایی تشدید شده است، تصریح کرد: نظارت مشترک و روزانه به صورت سرزده بر نمازخانه‌های بین‌راهی، مساجد، سرویس‌های بهداشتی و مجموعه‌های اقامتی انجام می‌شود. این اقدامات به منظور ارتقاء سطح خدمات و اطمینان از رعایت استانداردهای لازم در پذیرایی از مهمانان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این ما اقدام به ارائه افطاری ساده در مراکز گردشگرپذیر به‌ویژه در موزه‌ها کرده‌ایم. این اقدام نه‌تنها به ایجاد فضایی دوستانه و صمیمی برای گردشگران کمک می‌کند بلکه فرصتی برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم محلی نیز فراهم می‌آورد. با ارائه این خدمات امید است که تجربه‌ای خوشایند و ماندگار برای بازدیدکنندگان ایجاد کنیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه هدف ما ارتقاء صنعت گردشگری در استان و جذب بیش‌تر گردشگران داخلی و خارجی است، ابراز کرد: با همکاری تمامی نهادها و سازمان‌ها تلاش خواهیم کرد تا زیرساخت‌ها و خدمات گردشگری را بهبود بخشیم و با معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان، فرصت‌های جدیدی را برای توسعه این صنعت فراهم آوریم. سعی بر این است با ادامه این روند مثبت استان زنجان به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل شود و بتوانیم خاطرات خوشی را برای مسافران رقم بزنیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر