نوآوری و توان داخلی کلید موفقیت کشور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موجرسا»؛ حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی بهمناسبت آغاز سال ۱۴۰۴، سال جدید را سال «سرمایهگذاری برای تولید» نامگذاری کردند.
بیشتر بخوانید
رهبری با بیان اینکه در طول سال و بهخصوص در بخش دوم سال، مشکلات اقتصادی بر مردم فشار آورد، سختیهای معیشت برای مردم مشکلاتی درست میکرد، افزودند: این سختیها در طول امسال وجود داشت، لکن متقابلاً یک پدیده عظیم و عجیبی وجود پیدا کرد، و آن نشان دادن قوّت ارادهی ملّت ایران و روحیه معنوی ملّت ایران و اتّحاد ملّت ایران و آمادگیهای سطح بالای ملّت ایران بود.
ایشان خاطرنشان کردند: یکی از مسائل مهمّ اقتصاد در کشور سرمایهگذاریهای تولیدی است. تولید آن وقتی جهش پیدا میکند که سرمایهگذاری انجام بگیرد. البتّه سرمایهگذاری عمدتاً از سوی مردم باید انجام بگیرد و دولت شیوههای مختلفش را برنامهریزی کند، لکن در آن جاییکه مردم یا انگیزهای ندارند یا توانایی سرمایهگذاری ندارند، دولت هم میتواند در این میدان وارد بشود نه بهعنوان رقابت با مردم، بلکه به عنوان جایگزین مردم، آنجایی که مردم نمیآیند، دولت وارد میدان بشود و سرمایهگذاری کند. به هر حال سرمایهگذاری تولید یکی از مسائل لازم برای اقتصاد کشور و برطرف کردن مشکل معیشت مردم است.
بهنام عزتنژاد، مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ساینا در گفتگو با خبرنگار موجرسا از موفقیتهای چشمگیر این شرکت در زمینه تولید مایعات شوینده و بهداشتی خبر داد و گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور بر پایه تولید داخلی است و ساینا از زمان تأسیس خود در دی ماه ۱۳۸۰ با تکیه بر مدیران خلاق و حمایت سهامداران، توانسته است در صنعت شوینده ایران نقشآفرینی کند.
وی به برندهای مختلفی که توسط این شرکت تولید میشود از جمله مایع ظرفشویی گلی، مایعات لباس سپید و رخشا اشاره کرد و افزود: این برندها به عنوان ارکان اصلی سودآوری شرکت شناخته میشوند و در حال تثبیت جایگاه خود در بازارهای داخلی و بینالمللی هستند و این شرکت با توجه به نیازهای مشتریان و تغییرات بازار، همواره در تلاش است تا محصولات با کیفیت و متنوعی را به بازار عرضه کند و با اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از یک هزار خانواده جزو کارخانجات سودده و پیشرو استان زنجان و خطه هنرپرور ابهر محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ساینا همچنین از افزایش ۲۹ درصدی فروش نسبت به سال قبل خبر داد و یادآور شد: موفقیتهای تولیدی این شرکت در سال مالی ۲۰۲۴ و تولید آزمایشی مایع ظرفشویی ۷۵۰ گرمی هوم لایف و محصولات جدید دیگر، نشان داده است که میتواند با کیفیتترین محصولات را به بازار عرضه کند و این شرکت در سال جاری محصولات جدیدی از قبیل مایع دستشویی ۱۰ و ۲۰ لیتری پریمکس، نرمکننده دو لیتری در رنگها و رایحه متنوع از این برند برای عرضه در بازار داخلی تولید کرده و با تولید مایع لباسشویی مشکیشوی صادراتی در سال ۲۰۲۴، ۲ هزار و ۶۷۶ تن انواع مایعات شوینده را به بازارهای صادراتی عرضه کرده است، که این اقدام نهتنها به تقویت برند کمک کرده بلکه نشاندهنده تعهد این شرکت به نوآوری و ارتقاء کیفیت محصولاتش است.
وی به طرحهای اجرایی برای بهبود شرایط کاری و آموزشی کارکنان اشاره کرد و اظهار داشت: کسب عنوان کارفرمای سلامتمحور سال ۱۴۰۳ از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشانهای از توجه این شرکت به ارزشهای انسانی است و بر این باور هستیم که سرمایه انسانی یکی از مهمترین عوامل موفقیت هر سازمانی است و بنابراین توجه به رفاه و آموزش کارکنان باید در اولویت قرار گیرد.
عزتنژاد در ادامه به چالشهای پیشروی صنعت شوینده کشور اشاره کرد و گفت: ما با مشکلاتی از قبیل نوسانات ارزی، تحریمها و رقابتهای شدید در بازار مواجه هستیم اما با تکیه بر توانمندیهای داخلی و نوآوری میتوانیم این چالشها را پشت سر بگذاریم و این شرکت با بهرهگیری از فناوریهای نوین و بهبود فرآیندهای تولید، در تلاش است تا هزینهها را کاهش داده و کیفیت محصولات را افزایش دهد.
وی همچنین بر اهمیت مسئولیت اجتماعی تأکید کرد و متذکر شد: این شرکت همواره سعی کرده است تا با انجام فعالیتهای اجتماعی و حمایت از پروژههای محیط زیستی، نقشی مثبت در جامعه ایفا کند، ما معتقدیم که موفقیت یک شرکت تنها به سودآوری محدود نمیشود، بلکه باید به توسعه پایدار و رفاه اجتماعی نیز توجه شود.
مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ساینا بر رشد تولید و تحقق بودجه پیشبینی شده تأکید کرد و یادآور شد: با همکاری تمامی کارکنان و ذینفعان، امیدواریم ساینا بتواند به یکی از پیشروترین برندهای صنایع بهداشتی در منطقه تبدیل شود و سهم بیشتری از بازارهای داخلی و بینالمللی را به خود اختصاص دهد.
انتهای خبر/