logo
امروز : دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۳
[ شناسه خبر : ۴۳۴۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

دستگاه‌ها در اجرای مصوبات تعامل ندارند

دستگاه‌ها-در-اجرای-مصوبات-تعامل-ندارند-
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: برخی از دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط تعامل لازم با آموزش و پرورش را در اجرای مصوبات و ارائه دادن گزارش از اقدامات را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ ذبیح‌الله تاراسی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش این استان تنها جلسه اداری نیست بلکه میثاقی برای ساختن آینده آموزش و پرورش و دانش‌آموزان است، گفت: سال گذشته سه جلسه شورای آموزش و پرورش در استان برگزار شد که پایین‌ترین تعداد در کشور بود و از ۵۰ مصوبه این شورا، ۳۸ مصوبه اجرا و ۱۲ مصوبه آن در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: شورای آموزش و پرورش به عنوان مرجع تخصصی نیازمند توجه بیش‌تر به نقاط ضعف موجود در جلسات ماهانه است، برخی از دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش تعامل لازم را در اجرای مصوبات و ارائه دادن گزارش از اقدامات را ندارند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از ایرادات اصلی که در جلسات شورا مشاهده می‌شود، عدم حضور مسئولان مربوطه است، عنوان کرد: این عدم حضور باعث می‌شود که تصمیمات اتخاذ شده در شورا به‌درستی پیگیری نشوند. برای اینکه شورا بتواند به اهداف خود دست یابد، ضروری است که تمامی اعضای آن به‌ویژه مسئولان کلیدی در جلسات حضور داشته باشند و نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف آموزشی مطرح کنند.

 وی ادامه داد: مصوبات شورای آموزش و پرورش باید به‌طور جدی توسط دستگاه‌های مربوطه اجرایی شوند. بدون اجرای این مصوبات نمی‌توان انتظار داشت که تغییرات مثبت و مؤثری در نظام آموزشی استان به وجود آید. بنابراین لازم است که یک سازوکار مشخص برای نظارت بر اجرای مصوبات ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود عمل می‌کنند.

 آموزش و پرورش بنیادی‌ترین عنصر برای پیشرفت

 در ادامه سید مصطفی حسینی امام جمعه زنجان با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش به عنوان بنیادی‌ترین عنصر برای پیشرفت و آبادانی کشور، گفت: هیچ سرمایه‌ای بزرگ‌تر از نیروی انسانی وجود ندارد. بیش‌ترین انرژی و سرمایه‌گذاری باید در حوزه آموزش و پرورش صورت گیرد، زیرا اگر این بخش به درستی مدیریت نشود توفیق در آموزش عالی نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

 وی افزود: اقدام اولیه در هر نوع پیشرفت اجتماعی و اقتصادی به آموزش و پرورش مربوط می‌شود، هرچه هستیم مرهون زحمات معلمان، مدیران و تیم‌های آموزشی هستیم که در هر دوره‌ای جهاد کرده‌اند و تلاش‌های بی‌وقفه‌ای را انجام داده‌اند.

 امام جمعه زنجان با اشاره به دستاوردهای ۴۶ ساله انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش، اظهار داشت: با وجود پیشرفت‌های خوبی که در این زمینه حاصل شده است، وضعیت امکانات آموزشی به قله رسیده است. اما هنوز نیازمند همت مسئولان برای رفع برخی مشکلات هستیم.

 وی افزود: کشور ایران ظرفیت‌های علمی و آموزشی بالایی دارد و باید درهای جدیدی را برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها بگشاییم. آموزش و پرورش باید آغوش خود را برای جذب استعدادها و توانمندی‌های مختلف باز کند تا بتوانیم رشد و تعالی فرزندانمان را محقق سازیم.

 حسینی همچنین به لزوم برگزاری منظم جلسات و برنامه‌های آموزشی با خروجی‌های مثبت اشاره کرد و گفت: امیدوارم مسئولان با همدلی و همکاری اختلالات موجود را برطرف کنند. در کشور به نظام اولویت‌ها پایبند نیستیم و اگر ما در سال‌های اولیه انقلاب این اصول را مدنظر قرار می‌دادیم، اکنون شاهد پیشرفت‌های بیشتری بودیم.

 وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های مستمر و پیوسته می‌تواند موجی از تحولات مثبت را به همراه داشته باشد و آینده‌ای روشن برای کشور رقم بزند. باید با همت جمعی و عزم راسخ به سوی هدف‌های بزرگ حرکت کنیم.   

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر