logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۱
[ شناسه خبر : ۴۳۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی در زنجان برپا می‌شود

نمایشگاه-دائمی-محصولات-صادراتی-در-زنجان-برپا-می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی در زنجان گفت: این نمایشگاه در محل اتاق بازرگانی زنجان در آینده نزدیک برپا می‌شود.

به گزارش موج رسا; غلامحسین جمیلی در نشست اعضای کارگروه صنایع دستی از برپایی نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی استان در محل اتاق بازرگانی در آینده ای نزدیک خبر داد اظهار کرد: تمرکز و توجه به فاکتورهای صادراتی و گسترش فعالیت اقصادی با سایر کشورها فضای اقتصادی استان و کشور را بهبود اساسی می‌دهد.

وی تصریح کرد: به زودی شاهد تشکیل انجمن فرش برای خوشه فرش استان نیز خواهیم بود .

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر فعالیت بیشتر در تولید صنایع دستی استان از جمله صنعت مس که به لحاظ ارزش افزوده‌، تولید ثروت و اشتغالزایی نیز در چند سال اخیر بسیار موثر بوده است افزود: باید تولیدکنندگان و فعالان این نوآوری‌، ابتکار و خلاقیت را نیز همچون صنعت احیا شده مس به صنایع دیگرتعمیم دهند که بتوانند در ایجاد و حفظ رونق ان بخش موثر باشند.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی زنجان با رویکردی که در راستای حمایت از این صنایع در پیش گرفته است همت و تلاش خود را متوجه حضور پررنگ این تولیدات در نمایشگاه های داخلی و خارجی کرده از این‌رو شیوه نامه ای نیز به تصویب رسید که بر اساس آن اتاق بازرگانی مقرر شده با واگذاری غرفه‌های رایگان در نمایشگاه های مرتبط دامنه فروش و بازاریابی و حضور موثر را برای صنایع فراهم آورد .

جمیلی عملکرد نمایشگاه‌های سنوات گذشته را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: در نمایشگاه های دموتکس آلمان ، عمان و کنیا با توجه به فضایی که توسط اتاق زنجان تهیه شده بود استقبال صنایع استان در مقایسه با سایر استان‌ها دیگر بسیار ضعیف بود و این امر نشان می‌‌دهد که هنوز صنعت ما به اهمیت و ارزش چنین فرصت‌هایی پی نبرده است .

وی از حضور در ۵ نمایشگاه هدف گذاری شده توسط اتاق بازرگانی زنجان خبر داد و گفت: نمایشگاه های پیش رو در حوزه های مختلف از جمله برق و الکترونیک ، گردشگری و غیره این فرصت مناسب و مطلوب را برای ما فراهم می‌آورد که در بازار‌های جهانی جایگاه خود را کسب کند از این‌رو هر واحد تولیدی که معیارهای شایستگی را در خود می بیند لازم است از این ظرفیت‌ها در کنار حمایت‌های اتاق بازرگانی بهره وری کامل را ببرد .

رئیس اتاق بازرگانی زنجان افزود: اتاق بازرگانی زنجان بیشتر علاقمند به حمایت از تاجران فعال و ریسک پذیر است چرا که اتاق نیز در کنار حمایت‌هایش به دنبال انتفاع رسالتی از جمله رونق صادرات و گسترش بازار های هدف بوده که این امر جز با حضور تاجران زبده و اگاه حاصل نخواهد آمد .

وی بیان کرد: یکی از اقدامات آینده اتاق زنجان در این راستا برگزاری دوره های آموزشی در رده‌های سنی مختلف تحت عنوان تاجران نسل فردا و بازرگانان کوچک بوده که اصناف نیز می توانند با معرفی حداقل ۵ نفر در هر حوزه به طور رایگان از این دوره ها بهر مند شوند .

جمیلی سرای تجارت ایرانیان در استاراخان روسیه را نیز فرصتی مغتنم عنوان کرد و اظهار داشت: اتاق زنجان بنا به وظایف ذاتی در کنار ایجاد شرایط مناسب برای حضور فعالان اقتصادی در چنین موقعیت هایی در تلاش است با انعقاد تقاهنامه با برخی فروشگاه های زنجیره ای بین المللی اروپا شرایط حضور موثر و پررنگ برخی محصولات غذایی و صنایع دستی استان را نیز در بازارهای خارجی فراهم آورد.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر