logo
امروز : دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۱۴:۰۳
[ شناسه خبر : ۴۲۷۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی زنجان مطرح کرد:

فعالیت مدرسه اوتیسم در زنجان

فعالیت-مدرسه-اوتیسم-در-زنجان
رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان زنجان گفت: مدرسه اوتیسم در زنجان به‌طور فعال در حال ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش‌آموزان است. در این مدرسه امکانات ویژه‌ای از جمله اتاق تاریک و فضاهای کاردرمانی و گفتاردرمانی که به‌طور خاص برای این دانش‌آموزان طراحی شده‌ است.

فاطمه باغبانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه آمار معلولیت‌های اوتیسم در جامعه رو به رشد است، گفت: ضروریست که این کودکان تحت پوشش برنامه‌های آموزشی و توانبخشی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید

وی گریزی به وجود یک مدرسه مستقل برای دانش‌آموزان دارای اوتیسم در استان زنجان زد و افزود: این مدرسه به‌طور فعال در حال ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به دانش‌آموزان است. در این مدرسه امکانات ویژه‌ای از جمله اتاق تاریک و فضاهای کاردرمانی و گفتاردرمانی که به‌طور خاص برای این دانش‌آموزان طراحی شده‌ است.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اینکه این فضاها به ما کمک می‌کنند تا با توجه به شرایط خاص هر دانش‌آموز، برنامه‌های آموزشی متناسبی را ارائه دهیم، ادامه داد: سعی داریم همواره با توجه به آخرین تحقیقات علمی و نیازهای روز دانش‌آموزان، برنامه‌های خود را تنظیم کنیم.

وی عنوان کرد: این رویکرد باعث می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند در محیطی امن و حمایتی مهارت‌های لازم را کسب کنند و بهبود پیدا کنند.

 

باغبانی با اشاره به تجهیز اتاق درس تربیت‌بدنی برای این دانش‌آموزان ابراز کرد: این اتاق به‌گونه‌ای طراحی شده است که فضای بسیار مناسبی برای فعالیت‌های بدنی دانش‌آموزان فراهم کند. فعالیت‌های بدنی می‌تواند تأثیر مثبت زیادی بر روی سلامت جسمی و روانی این کودکان داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: نیروی انسانی جوان و تازه‌نفس را برای تدریس در این مدرسه انتخاب کرده‌ایم که آموزش‌های جدید را فراگرفته‌اند. این معلمان تحت هدایت کادر با تجربه و علمی قرار دارند که می‌توانند آن‌ها را در فرآیند تدریس راهنمایی کنند. این ترکیب از نیروهای جوان و با تجربه، می‌تواند به ارتقاء کیفیت آموزش در مدرسه کمک شایانی کند.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اینکه همکاری والدین در روند آموزشی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا ارتباط مستمری با خانواده‌ها داشته باشیم و آن‌ها را در جریان پیشرفت‌های فرزندانشان قرار دهیم. این تعامل می‌تواند به ایجاد یک محیط حمایتی‌تر برای دانش‌آموزان کمک کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر