فعالیت مدرسه اوتیسم در زنجان

فاطمه باغبانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موجرسا»؛ با بیان اینکه آمار معلولیتهای اوتیسم در جامعه رو به رشد است، گفت: ضروریست که این کودکان تحت پوشش برنامههای آموزشی و توانبخشی قرار بگیرند.
بیشتر بخوانید
وی گریزی به وجود یک مدرسه مستقل برای دانشآموزان دارای اوتیسم در استان زنجان زد و افزود: این مدرسه بهطور فعال در حال ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به دانشآموزان است. در این مدرسه امکانات ویژهای از جمله اتاق تاریک و فضاهای کاردرمانی و گفتاردرمانی که بهطور خاص برای این دانشآموزان طراحی شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اینکه این فضاها به ما کمک میکنند تا با توجه به شرایط خاص هر دانشآموز، برنامههای آموزشی متناسبی را ارائه دهیم، ادامه داد: سعی داریم همواره با توجه به آخرین تحقیقات علمی و نیازهای روز دانشآموزان، برنامههای خود را تنظیم کنیم.
وی عنوان کرد: این رویکرد باعث میشود تا دانشآموزان بتوانند در محیطی امن و حمایتی مهارتهای لازم را کسب کنند و بهبود پیدا کنند.
باغبانی با اشاره به تجهیز اتاق درس تربیتبدنی برای این دانشآموزان ابراز کرد: این اتاق بهگونهای طراحی شده است که فضای بسیار مناسبی برای فعالیتهای بدنی دانشآموزان فراهم کند. فعالیتهای بدنی میتواند تأثیر مثبت زیادی بر روی سلامت جسمی و روانی این کودکان داشته باشد.
وی اضافه کرد: نیروی انسانی جوان و تازهنفس را برای تدریس در این مدرسه انتخاب کردهایم که آموزشهای جدید را فراگرفتهاند. این معلمان تحت هدایت کادر با تجربه و علمی قرار دارند که میتوانند آنها را در فرآیند تدریس راهنمایی کنند. این ترکیب از نیروهای جوان و با تجربه، میتواند به ارتقاء کیفیت آموزش در مدرسه کمک شایانی کند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اینکه همکاری والدین در روند آموزشی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: تلاش میکنیم تا ارتباط مستمری با خانوادهها داشته باشیم و آنها را در جریان پیشرفتهای فرزندانشان قرار دهیم. این تعامل میتواند به ایجاد یک محیط حمایتیتر برای دانشآموزان کمک کند.
انتهای خبر/