logo
امروز : چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۴ ساعت ۱۸:۵۹
[ شناسه خبر : ۴۲۶۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان مطرح کرد:

لزوم تجاری‌سازی تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان

لزوم-تجاری‌سازی-تولیدات-شرکت‌های-دانش‌بنیان
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: در بحث شرکت‌هایی که عضو پارک‌های علم و فناوری هستند، تجاری‌سازی یکی از مباحث کلیدی است.

عباسعلی زمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه تجاری‌سازی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بازار خود را بهتر شناسایی کرده و محصولاتشان را به‌طور مؤثرتری وارد بازار کنند، گفت: نمایشگاه‌ها یکی از بهترین مکان‌ها برای عرضه محصولات شرکت‌ها هستند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: نمایشگاه زنجان به‌منظور ایجاد فضایی برای نمایش محصولات فناوران و شرکت‌های نوپا طراحی شده است و هدف آن این است که علاوه بر زنجان، فرصت‌هایی برای شرکت‌ها در دیگر نقاط کشور نیز فراهم کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم در راستای تجاری‌سازی جذب کارگزاران است، عنوان کرد: کارگزاران به‌عنوان مشاوران و ارائه‌دهندگان راهکارهای تجاری‌سازی، برندینگ و مشاوره‌های اقتصادی و مالی عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: این خدمات هزینه کم‌تری برای شرکت‌ها خواهد داشت. در حال حاضر، پارک علم و فناوری استان زنجان ۱۶ کارگزاری دارد که در یک سال گذشته جذب شده‌اند. کارگزاری‌هایی که عملکرد خوبی دارند، در رتبه‌های بالاتر قرار می‌گیرند و کارگزاری‌های ضعیف حذف خواهند شد.

زمانی با اشاره به اینکه کارگزاری‌ها در زمینه‌های تجاری‌سازی، مالی و توانمندسازی فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: برای موفقیت پارک علم و فناوری، لازم است که مشاوره‌ها و مربیگری‌ها افزایش یابد، زیرا شرکت‌های پارکی از ایده شروع می‌شوند و باید به بلوغ برسند. 

وی خاطرنشان کرد: کارگزاری‌ها می‌توانند خدمات متنوعی از جمله معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری، توانمندسازی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، واسطه‌گری بین سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها، برگزاری رویدادهای تخصصی برای شرکت‌های عضو اکوسیستم، تأمین مالی فعالیت‌های مختلف در پارک و برندسازی با طراحی وبگاه، طراحی و ساخت محصول اولیه، مشاوره در زمینه‌های مختلف ارائه دهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان اذعان کرد: در نهایت، وجود کارگزاری‌های توانمند در پارک‌های علم و فناوری می‌تواند به بهبود کیفیت اقتصادی، افزایش آگاهی‌های مالی، روابط عمومی، برندینگ و توسعه شرکت‌های جوان کمک کند. این کارگزاری‌ها با تجربه و امکانات مالی، نقش مهمی در رشد و توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری ایفا می‌کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر