logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۴۱۴۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل دفتر توسعه ورزش‌های همگانی:

طرح ملی ورزش و مردم پیگیری می‌شود

طرح-ملی-ورزش-و-مردم-پیگیری-می‌شود
مدیرکل دفتر توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: طرح ملی ورزش و مردم در کشور به طور جدی پیگیری و خدمات رایگان فنی و زیرساختی به عموم، با هدف توسعه و تعمیم ورزش بین اقشار مختلف ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان؛ علیرضا کلانتری روز پنج‌شنبه در اختتامیه اولین اجلاسیه سراسری دبیران استانی شبکه ملی فعالیت‌های فرهنگی در ورزش به میزبانی زنجان گفت: طرح توسعه و تعمیم ورزش همگانی با عنوان برنامه ملی «ورزش و مردم» با هدف ایجاد زمینه ورزش رایگان برای همگان در حال اجراست که تحقق آن به همکاری و هم‌افزایی همه بخش‌ها حتی سمن‌ها و کانون‌های محلی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: اجرای این طرح با مشارکت مردم اعم از هیأت‌های ورزشی، سازمان‌های مردم نهاد، کانون‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی مساجد و باشگاه‌های ورزشی صورت می‌گیرد و نقش وزارت ورزش و جوانان سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت است. صرفه‌جویی در هزینه‌های درمان و مشارکت مردم در امر ورزش اصلی‌ترین پیامد این طرح است.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مؤسسات مردم‌نهاد فعال می‌توانند در بخش‌های مختلف به‌ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرین باشند، عنوان کرد: دفتر توسعه همگانی از شبکه‌های تخصصی خواسته است بهترین روش را برای همگانی کردن ورزش در استان‌ها اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا سامانه‌ای طراحی و مجموعه اطلاعاتی تشکیل شده است، تصریح کرد: همکاری شبکه‌های تخصصی و دبیران استانی در تحقق برنامه‌های ترسیم شده نقش اساسی دارد.

کلانتری افزود: معتقدیم که وزارت ورزش و جوانان و ادارات‌کل باید کار ستادی خود را انجام دهند و بخش اجرا و نظارت برعهده مردم گذاشته شود.

وی با بیان اینکه این دفتر برای ترویج حوزه ورزش به دنبال برجسته‌سازی آن است، افزود: هم‌اکنون فدراسیون ورزش‌های همگانی متولی بخش آموزش و معرفی مربی است و این دفتر موضوع آمایش سرزمین و استعدادیابی را اجرا و همگانی کردن ورزش را با جدیت تمام پیگیری می‌کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر