logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۱
[ شناسه خبر : ۴۱۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون علوم پزشکی زنجان:

مصرف بالای محصولات آرایشی و بهداشتی در استان زنجان/ مقابله با قاچاق کالای محصولات آرایشی تقبلی افزایش یابد

مصرف-بالای-محصولات-آرایشی-و-بهداشتی-در-استان-زنجان-مقابله-با-قاچاق-کالای-محصولات-آرایشی-تقبلی-افزایش-یابد

معاون علوم پزشکی زنجان با اشاره به مصرف بالای محصولات آرایشی و بهداشتی در استان زنجان گفت: برای جلوگیری از عرضه محصولات آرایشی تقلبی باید جلو ورود قاچاق این محصول گرفته شود.

به گزارش موج رسا; جواد تاج‌کی امروز در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به اینکه تغییر و اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت است اظهار کرد: زیرمحور‌هایی هم برای اصلاح الگوی تغذیه تعریف شده باید در زمینه‌ کاهش مصرف قند، نمک، چربی و نشانگر‌های رنگی تغذیه‌ای، برچسب اصالت، مبارزه با قاچاق کالا، ترویج و معرفی نشان ایمنی و سلامت فعال باشیم.

وی ابراز کرد: ما برای نشان دادن اهمیت و امنیت غذا که ارتباط مستقیم با سلامت و توسعه جامعه دارد برای کل هفته جهانی غذا هر روز برنامه‌ خاصی در نظر گرفتیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه هفته جهانی غذا از امروز با عنوان غذا آگاهی و سلامت آغاز شده است افزود: امروز مشکل اصلی که در کشور ما وجود دارد عدم پیشگیری از بیماریها است.

وی ابراز کرد: در بخش سلامت ما این گونه عادت کردیم که اصلا به فکر پیشگیری از بیماریها نیستیم اینکه چه کارهایی باید انجام دهیم تا بیماری ایجاد نشود.

تاجکی توجه به امر تغذیه را یکی از مهمترین بخش در پیشگیری از بیماری‌ها عنوان کرد و افزود: در این راستا نیز باید مراقب تولیدکننده‌ها باشیم.

 زنجان

وی با اشاره به اینکه محصولاتی که عرضه می‌شوند باید پروانه کسب داشته باشند افزود: مشکلاتی هم در این بخش وجود دارد که با آنها مواجه هستیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه هنوز به این مرحله نرسیدیم که تمامی تولید کنندگانمان پروانه تولید داشته باشند گفت: در حال حاضر تولید کنندگان صنعتی برای داشتن پروانه اجبار شدند ولی ما تولید کنندگان خانگی نیز داریم که بدون پروانه محصولات غذایی را تولید و عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید این تولید کنندگان نیز مشخص شود که مواد اولیه خود را از کجا تامین و تولیدات آنها به چه صورتی است گفت: باید نظارتهای لازم نیز از روند تولید به لحاظ بهداشتی این تولیدکنندگان انجام شود.

تاجکی با بیان اینکه در این زمینه خیلی ناآگاهی وجود دارد گفت: غذای سالم غذایی است که زمان و نحوه تولید، نگهداری و مواد اولیه آنها مشخص باشد.

وی با اشاره به اینکه در هفته جهانی غذا برنامه‌هایی نیز در سطح استان در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: روز دوشنبه با عنوان غذا تحرک و سلامت بوده چرا که در کنار غذای سالم تحرک نیز باید وجود داشته باشد و برنامه‌ای نیز با مشارکت آموزش و پرورش درمدارس در نظر گرفته شده و غذای سالم و نشانگر‌ها برای دانش آموزان معرفی می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: روز سه‌شنبه نیز همزمان با چهارمین روز هفته جهانی، غذا، صنعت و سلامت نامگذاری شده و در این روز از صنایع منتخب استان تقدیر می‌شود و این واحد‌ها براساس عمل کردن آنها به ابلاغیه‌های وزارت بهداشت انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه روز پنجم نیز با عنوان غذا آموزش و سلامت نامگذاری شده است گفت: در این روز با دانشجویان رشته‌های پزشکی برنامه‌هایی در دانشگاه پزشکی داریم.

تاجکی افزود: چهارشنبه این هفته نیز با مسئولان فنی صنایع در فرهنگ سرای امام برنامه‌ای در خصوص اهمیت تولید غذای سالم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش مصرف محصولات آرایشی در زنجان گفت: تولید محصولات تقلبی بسیار بالا بوده و ظاهرا فکر می‌کنیم مصرف این محصولات مضر نیستند ولی این محصولات به دلیل مصرف بالا به مرور زمان اثرات منفی خود را می‌گذارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه باید با قاچاق کالاهای تقلبی مقابله کنیم گفت: کالاهای وارداتی محصولات آرایشی بعد از نمونه برداری و تایید نهایی انجام می‌شود.  

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴