logo
امروز : یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۱
[ شناسه خبر : ۴۱۳۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت ماهنشان خبر داد:

پویش ملی پیشگیری سرطان سینه در ماهنشان

پویش-ملی-پیشگیری-سرطان-سینه-در-ماهنشان
مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان گفت: پویش ملی پیشگیری سرطان سینه در ماهنشان برای گروه‌های هدف ۳۰ تا ۶۹ برگزار می‌شود.

بهمن مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: پویش ملی پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان سینه برای گروه‌های هدف ۳۰ تا ۶۹ سال در شهرستان ماهنشان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه شایع‌ترین سرطان جهان، سرطان سینه است، افزود: از هر هشت زن یک زن به این سرطان مبتلا است.

مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان ابراز کرد: سالانه ۲ تا ۳ میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان در دنیا شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: دو نتیجه مهم تاثیرگذار در تشخیص به‌موقع و کاهش موارد ابتلا به این بیماری می‌توان به تشخیص زود هنگام و درمان مناسب اشاره کرد.

مرادی با بیان اینکه تشخیص زود هنگام سرطان سینه دارای ثمراتی است، خاطرنشان کرد: تشخیص زود هنگام باعث ارتقاء کیفیت زندگی بیماران و کاهش هزینه‌های درمان نظام سلامت را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این پویش همزمان با سراسر جهان از ۹ مهر تا ۹ آبان برگزار می‌شود و شعار این پویش با مفهموم شما می‌توانید نجات‌یافته از سرطان باشید با آگاهی و خود مراقبتی است.

مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان اظهار کرد: هدف کلی این پویش کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا است.

وی با بیان اینکه این برنامه توسط شبکه بهداشت و درمان برگزار می‌شود، بیان کرد: نهادهایی مانند صدا و سیما، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و خیریه‌ها در این برنامه‌ها مشارکت دارند.

مرادی با تاکید بر اینکه این پویش در سه سطح در نظام مراقبت شبکه بهداشت برگزار می‌شود، افزود: سطح یک در پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت، سطح دو در بیمارستان‌ها و سطح سه در مراکز بیمارستان‌های تخصصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه زنان گروه سنی ۳۰ تا ۶۹ سال به ماماهای مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی مراجعه کنند، تاکید کرد: زنان ۳۰ تا ۴۰ سال هر دو سال یک بار و زنان بالای ۴۰ سال هر سال یک بار خود مراقبتی لازم را انجام بدهند.

مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهنشان مطرح کرد: عوامل قابل اصلاح سبک زندگی، چاقی، مصرف الکل و دخانیات، عدم فعالیت بدنی و قرار گرفتن در معرض تشعشعات از عوامل به‌وجود آورنده این بیماری است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر