logo
امروز : شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۶
[ شناسه خبر : ۴۱۳۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس آموزش و پرورش استثنائی زنجان مطرح کرد:

جذب نیروی کاردرمان در آموزش و پرورش

جذب-نیروی-کاردرمان-در-آموزش-و-پرورش
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان‌ زنجان گفت: بعد از گذشت ۱۵ سال توسط فراخوان آموزش و پرورش، نیروهای کاردرمان و توانبخشی جذب و مشغول به کار شدند.

فاطمه باغبانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه جذب نیروهای متخصص در مدارس استثنائی باعث ایجاد پیشرفت دانش‌آموزان با نیازهای خاص می‌شود، گفت: در حال حاضر مربیان جذب شده دارای تخصص و مهارت بسیار بالایی هستند و می‌توانند نقش مهمی در زمینه پرورش و تربیت این دانش‌آموزان داشته باشند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بعد از گذشت ۱۵ سال توسط فراخوان آموزش و پرورش، نیروهای کاردرمان، گفتاردرمان و توانبخشی جذب و مشغول به کار شدند. سال گذشته بر اساس ظرفیت‌های تعیین شده برای تمامی استان‌ها تعدادی از نفرات حوزه توانبخشی در آزمون استخدامی آزموش و پرورش شرکت کردند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان زنجان با اشاره به اینکه پس از کسب نمرات و مصاحبه، جذب سیستم آموزش و پرورش استثنایی شده و مشغول ارائه آموزش و خدمات مطلوب برای دانش‌آموزان با نیازهای خاص هستند، عنوان کرد: شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، سجاس و بزینه‌رود در این برنامه آموزشی قرار دارند.

وی تصریح کرد: آماری که تا به امروز از سوی سازمان استثنائی کشور اعلام شده است یک هزار و ۳۲ نفر دانش‌آموز در مدارس استثنائی از مقطع دبستان تا متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

باغبانی گریزی به مسئله سنجش دانش‌آموزان استثنائی زد و گفت: سال گذشته ۲۱ هزار نوآموز زنجانی برای ورود به کلاس اول بررسی و سنجش شدند، هدف از اجرای این برنامه شناسایی به موقع مشکلات این نوآموزان است.

وی ابراز کرد: بر اساس آنچه که برای این حوزه تعریف شده ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با هماهنگی مدیران و انجمن اولیاء مدارس در حال انجام بوده و از نظر اعتبارات نیز پیگیر هستیم تا بتوانیم انتقال دانش‌آموزان از منزل به مدرسه را به سهولت برسانیم.

رئیس اداره آموزش و پروش استثنائی استان زنجان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان نیازمند حمل و نقل مناسب هستند، افزود: با توجه به اینکه برخی از دانش‌آموزان استثنائی بی‌بضاعت هستند و شرایط لازم برای دریافت سرویس‌ها ندارند، تمامی امکانات را فراهم خواهیم کرد تا هیچ فردی از جایگاه آموزشی عقب نماند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر