logo
امروز : شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۵
[ شناسه خبر : ۴۱۱۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

وجود انرژی هسته‌ای برای کشورمان ضروری است

وجود-انرژی-هسته‌ای-برای-کشورمان-ضروری-است-
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کشورمان حق بهره‌مندی از دانش هسته‌ای را دارد تا در بسیاری از حوزه‌های مختلف مثل پزشکی و کشاورزی از آن استفاده کند بنابراین وجود این انرژی برای کشور ضروری است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه انرژی امروزه بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسان در جوامع مدرن و صنعتی است، اظهار کرد: کشورمان سال‌هاست به استفاده و تولید انرژی هسته‌ای روی آورده و با قاطعیت و حسن نیت ثابت کرده است که در راستای صلح‌آمیز از این انرژی استفاده کند و تا به امروز نیز چنین بوده است.

بیشتر بخوانید

وی عنوان کرد: یکی از انرژی‌هایی که برای هر کشوری وجود آن لازم و ضروری بوده هسته‌ای است که ذخایر غنی از انرژی‌های گوناگون را در خود دارد. 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه منابع انرژی امروزی قابلیت تمام شدن را دارند و اگر فکر و اقدام درستی انجام نشود آیندگان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم خواهند کرد، ابراز کرد: انرژی باید توانایی بازیافتی داشته باشد تا بتوان حداکثر استفاده را از آن برد. انرژی هسته‌ای در عرصه مصرف نیروگاه‌ها، تولید برق و پزشکی مهم و ضروری است.

جعفری تأکید کرد: دانش هسته‌ای کاربردهای زیادی در حوزه کشاورزی دارد، بنابراین این انرژی در بسیاری از علوم دیگر نیز کاربرد دارد و فقط مسئله سوخت و نیروگاه‌ها مطرح نیست.

وی تصریح کرد: قطعاً هر کشوری که به فکر پیشرفت باشد باید برنامه‌ریزی دقیقی پیاده کند تا از این دانش بهره‌مند شود و این حق مسلم کشورمان است تا از این انرژی برخوردار شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: کشورمان به بهره‌مندی از این انرژی می‌تواند در بسیاری از حوزه‌های مختلف مثل پزشکی و کشاورزی از آن استفاده کند و کشورهای غربی از جمله آمریکا برای اینکه کشورمان از این انرژی نتواند بهره‌مند شود مسئله بمب هسته‌ای را مطرح می‌کند.

جعفری بیان کرد: در حالی که مقام معظم رهبری بارها فرمودند: ما به لحاظ فقهی بمب هسته‌ای را ممنوع می‌دانیم و سیاست انسان‌دوستانه و اسلام نیز اجازه این اقدام را به کشور ما نمی‌دهد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب بر اهمیت صنعت هسته‌ای برای آینده کشور تأکید داشتند و وجود این انرژی را باعث قدرت، توسعه، اقتدار و درخشانی مملکت دانسته‌اند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۶
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۰
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۴
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۰