logo
امروز : پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۹
[ شناسه خبر : ۴۱۱۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان زنجان:

طرح مکمل‌یاری در مدارس زنجان اجرا می‌شود

طرح-مکمل‌یاری-در-مدارس-زنجان-اجرا-می‌شود-
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح مکمل‌یاری قرص آهن و ویتامین‌دی برای کل دانش‌آموزان دختر در طول سال تحصیلی در مدارس توزیع می‌شود.

حجت محمدی‌مغانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه کمبود ويتامين‌دی در بين دانش‌آموزان دختر بسیار شایع است، گفت: در طرح مکمل‌یاری یک عدد قرص ویتامین‌دی با دوز 5 هزار در مقطع ابتدایی هر دو ماه یک‌بار و در مقطع اول و دوم متوسطه هر ماه یک‌بار توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه با دانشگاه علوم پزشکی نیز در حال رایزنی هستیم، عنوان کرد: به محض دریافت قرص‌های آهن و ویتامین‌دی در بین دانش‌آموزان توزیع خواهیم کرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گریزی به مسئله طرح مبارزه با شپش زد و گفت: این طرح همه ساله در مدارس دخترانه انجام می‌شود و در مدارس روستایی نیز توسط نیروهای خانه‌‌بهداشت به مدارس اعزام می‌شوند.

 محمدی‌مغانی با اشاره به اینکه در مدارس شهری مراقبان سلامت دانش‌آموزان را معاینه می‌کنند، تصریح کرد: امسال با تزریق تعدادی مراقبان سلامت به مدارس امیدواریم این طرح با قوت بیش‌تری ادامه پیدا کند. توصیه می‌شود اولیای دانش‌آموزان نیز نسبت به بهداشت فرزند دخترشان دقت کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

 وی افزود: در خصوص فلوراید‌ تراپی یا همان بهداشت دهانی و دندان نیز در مقطع ابتدایی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت، به محض دریافت فلوراید‌ها در اولین فرصت به دانش‌آموزان هدف توزیع خواهیم کرد.  

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۷
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۶
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱