logo
امروز : پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۷
[ شناسه خبر : ۴۱۱۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد:

تحول صنعت زنجان با 4 طرح کلان

تحول-صنعت-زنجان-با-4-طرح-کلان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از آغاز عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ صنعتی و معدنی در استان با سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها تحول بزرگی در حوزه صنعت استان اتفاق می‌افتد.

مجید گلشنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ اجرای چهار طرح بزرگ صنعتی در استان زنجان را شامل تولید کاغذ، پالت پلاستیکی، کنسانتره هماتیت و ماشین‌آلات و شمش منیزیم عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی در حال اجرا هستند و پیش‌بینی می‌شود از نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری برسند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اهمیت طرح تولید شمش منیزیم، تصریح کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و با راه‌اندازی آن، ایران به جمع معدود کشورهای تولیدکننده این محصول ارزشمند خواهد پیوست.  

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین به جذب سرمایه‌گذاران غیربومی و حتی خارجی برای اجرای این طرح‌ها اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری‌ها در این طرح‌ها بر اساس توازن اقتصادی استان و با هدف ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری انجام می‌شود.  

به گفته وی، با راه‌اندازی کامل این چهار طرح، حدود 2 هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهد شد و از طرفی، با استفاده از فناوری‌های نوین، میزان استفاده از نیروی انسانی کاهش یافته و کیفیت محصولات تولیدی افزایش خواهد یافت.

گلشنی عنوان کرد: عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ صنعتی و معدنی در استان با سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی برآورد شده است.

مسئولان استان زنجان بر این باورند که اجرای این طرح‌ها نه تنها به توسعه صنعتی استان کمک خواهد کرد، بلکه با ایجاد توازن اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری‌های بیش‌تر، به توسعه پایدار منطقه نیز کمک خواهد کرد. طرح تولید شمش منیزیم یکی از مهم‌ترین طرح‌های این مجموعه است.

با اجرای این طرح، ایران به جمع کشورهای تولیدکننده این محصول ارزشمند پیوسته و ضمن کاهش وابستگی به واردات، می‌تواند به یکی از صادرکنندگان بزرگ این محصول در منطقه تبدیل شود.  

اجرای این چهار طرح بزرگ صنعتی و معدنی در استان زنجان، نویدبخش آینده‌ای روشن برای این استان است. با توجه به حجم سرمایه‌گذاری‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی و تنوع محصولات تولیدی، این طرح‌ها می‌توانند به عنوان الگویی برای توسعه صنعتی سایر استان‌ها نیز مورد توجه قرار گیرند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۵:۰۰
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۸
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۶
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹