logo
امروز : پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۷
[ شناسه خبر : ۴۱۱۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس گروه موزه‌های استان زنجان:

موزه فرش قلتوق به‌زودی افتتاح می‌شود

موزه-فرش-قلتوق-به‌زودی-افتتاح-می‌شود
رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی استان زنجان گفت: در ماه‌های آینده افتتاح موزه فرش در روستای قلتوق واقع در شهرستان ایجرود را خواهیم داشت.

لاله عبدی‌کیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه استان زنجان ۱۲ موزه دارد که از این تعداد پنج موزه زیر نظر اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، گفت: موزه‌ رختشویخانه، مردان نمکی، باستان‌شناسی ابهر، گنبد سلطانیه، موزه مشارکتی صنایع‌دستی، دو بنای تاریخی معبد داش‌کسن و بقعه چلبی‌اوغلو که به عنوان موزه از آن‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: روزهای پنج‌شنبه‌ و جمعه‌ تعداد بازدیدکنندگان بسیار بالاست. در عید نوروز و تعطیلات تابستان نیز روزانه ۲ هزار نفر از هر موزه استان بازدید می‌کردند.

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی استان زنجان با اشاره به اینکه در ماه‌های آینده افتتاح موزه فرش در روستای قلتوق واقع در شهرستان ایجرود را خواهیم داشت، عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ تخته فرش در این روستا موجود است و قابلیت موزه را دارد که طی پیگیری‌های انجام شده در دو ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: موزه‌های استان زنجان بناهای تاریخی هستند که تغییر کاربری داده و در طول سال‌ها مرمت و بهسازی شده‌اند. موزه مردان نمکی یکی از این بناهاست که در سال ۷۵ در فهرست آثار ملی ثبت شده است و یکی از کامل‌ترین موزه‌های این استان است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۷
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۶
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱