logo
امروز : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۲
[ شناسه خبر : ۴۱۱۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی:

رویداد ملی آش ایرانی فرهنگ زنجان است

رویداد-ملی-آش-ایرانی-فرهنگ-زنجان-است
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: جشنواره‌ها فرهنگ ما را تشکیل می‌دهند و رویداد ملی آش ایرانی فرهنگ زنجان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان؛ مصطفی فاطمی شامگاه روز گذشته در مراسم افتتاحیه جشنواره آش گفت: جشنواره‌هایی در طول دراز‌مدت می‌توانند پایدار بمانند که به‌عنوان یک شناسنامه مطرح شوند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در طول این سال‌ها بسیار تلاش شد که جشنواره آش پایدار بماند. جشنواره‌ها فرهنگ ما را تشکیل می‌دهند و تفاوت کشور ما در تفاوت آیین و فرهنگ و زبان شاید در‌نگاه اول موجب اختلاف باشد اما وقتی در موضوع گردشگری به این اختلاف نگاه می‌کنیم ارزش پیدا می‌کند.

 مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه دولت با استفاده از تفاوت‌های موجود در مناطق مختلف می‌تواند همدلی را بین ملیت‌ها رقم بزند، عنوان کرد: زنجان پایگاه اصلی آش ایرانی است و باید زمینه حضور گردشگران را در سایر استان‌ها ایجاد کنیم و این جشنواره ظرفیت ایجاد استان به مقصد گردشگری را دارد.

در ادامه سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: این جشنواره از ۱۶ تا ۲۰ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه‌های کاسپین زنجان دایر است. 

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ استان کشور در جشنواره ملی آش ایرانی حضور می‌یابند، گفت: این شرکت‌کنندگان از استان‌هایی همچون لرستان، کردستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، اردبیل، کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان‌غربی، ایلام، فارس، مازندران و زنجان هستند.

نادری با بیان اینکه سال گذشته افرادی از کشور روسیه آش خود را عرضه کردند، ادامه داد: امسال میزبان سه کشور پاکستان، افغانستان و لبنان خواهیم بود.

وی از اختصاص نزدیک به ۱۱۸ غرفه برای ۲۰۰ هنرمندان صنایع‌دستی سراسر کشور در این رویداد خبر داد و گفت: هجدهمین دوره نمایشگاه صنایع‌دستی با حضور ۳۱ استان کشور و شهرها و روستاهای صنایع‌دستی برپا می‌شود. 

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: هفدهمین دوره ملی جشنواره آش و هجدهمین دوره نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در حال برگزاری است و امیدواریم برگزاری این جشنواره به گسترش صنعت پاک گردشگری کمک کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۳
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۷
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۰
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۸
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱