logo
امروز : سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۱
[ شناسه خبر : ۴۱۱۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
استانداری زنجان:

سرشماری‌های کشاورزان با حساسیت بیش‌تری تهیه شود

سرشماری‌های-کشاورزان-با-حساسیت-بیش‌تری-تهیه-شود
استاندار زنجان با بیان اینکه باید در سرشماری‌ها نسبت به داده و آمار حساس باشیم، گفت: اگر استان بخواهد درست حرکت کند، باید نسبت به داده و آمار حساسیت داشته باشیم و اگر بر مبنای این فاکتور‌ها حرکت نکنیم و برنامه‌ریزی نکنیم حرکتمان کور خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، محسن افشارچی در اولین جلسه سرشماری کشاورزی با اشاره به اهمیت داده و سرشماری اظهار داشت: هدف‌گذاری که برای سرشماری کشاورزی ترسیم می‌شود باید شاهد خروجی باشیم که بتوانیم خودمان را بر اساس شاخص‌های کلان بسنجیم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه هدف ما در استان این است که بر اساس آمار و ارقام دقیق پیش برویم، تصریح کرد: انتظار ما از همه افرادی که در استان مسئولیت دارند این است که دقیق حرف بزنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه نه‌تنها در سرشماری کشاورزی بلکه در هر سرشماری دیگر باید نسبت به داده و آمار حساس باشیم افزود: اگر استان بخواهد درست حرکت کند باید نسبت به داده و آمار حساسیت داشته باشد و اگر بر مبنای این فاکتور‌ها حرکت نکنیم و برنامه‌ریزی نکنیم حرکتمان کور خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی در این مقطع مبنای تصمیم‌گیری برای ۱۰ ساله آینده استان است، تصریح کرد: صرفاً هدف از سرشماری این نباشد که به تولید عدد برسیم.

افشارچی با بیان اینکه نسبت درآمد به هزینه استان بالا رفته است خاطر‌نشان کرد: بخشی از این به خاطر مسائل حوزه کشاورزی بوده و بنابراین باید به این حوزه توجه بیش‌تری کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دهیاران در سرشماری کشاورزی باید مردم را آگاه کنند، بیان کرد: مردم  در این سرشماری‌ باید پای‌کار باشند تا آمار درستی را در اختیار آمارگیران قرار دهند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۳
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۷
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۰
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۸
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱