logo
امروز : پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲
[ شناسه خبر : ۴۱۰۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر تعاونی روستایی استان زنجان:

روستاها در امنیت غذایی نقش حیاتی دارند

روستاها-در-امنیت-غذایی-نقش-حیاتی-دارند
مدیر تعاونی روستایی استان زنجان با اشاره به نقش روستاها در تولید محصولات مورد نیاز کشور گفت: روستاها در امنیت غذایی نقش حیاتی دارند.

عبدالله جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با اشاره به اهمیت تولید دانه‌های روغنی، از خرید حدود ۲۸۵ تن کلزا، گلرنگ و کاملینا در استان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام با هدف حمایت از تولیدکنندگان این محصولات انجام شده است.

بیشتر بخوانید

وی همچنین به طرح خرید حمایتی زیتون و ذخیره‌سازی سیب‌زمینی که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲سال به دلیل افت قیمت این محصولات اجرا شد اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها نشان از توجه ویژه سازمان تعاون روستایی به حمایت از کشاورزان و کمک به تنظیم بازار محصولات کشاورزی است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان زنجان با تاکید بر نقش مهم روستاییان در تامین امنیت غذایی کشور، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات شبکه زیر مجموعه این سازمان، توزیع سوخت برای خانوارهای روستایی است که از نعمت گاز محروم هستند. سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت در روستاهای استان توزیع شد.

وی با اشاره به حمایت‌های مسئولان و رهبر معظم انقلاب از جامعه روستایی، گفت: روستاییان قشر زحمتکش و ارزشمند و تولیدکننده کشور هستند که در تامین امنیت غذایی کشور نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند با تلاش این افراد، امسال به خودکفایی کامل در تولید گندم رسیدیم.

جعفری ضمن تبریک روز روستا و عشایر، از زحمات بی‌منت و تاثیرگذار روستاییان و کشاورزان در تولید محصولات کشاورزی به‌ویژه کالاهای استراتژیک که موجبات افزایش اقتدار ملی می‌شود تشکر کرد و افزود: در سال جاری رکورد تاریخی تولید گندم و به همین واسطه رکورد تاریخی خرید گندم در استان شکسته شد که تعاونی‌های روستایی در ۲۴ مرکز خرید تعاونی در این امر مهم مشارکت داشتند.

وی گفت: تعاونی‌ها و تشکل‌های زیر مجموعه سازمان تعاون روستایی تبلور عینی و عملی انجام امور توسط خود مردم هستند که می‌توانند با استفاده از ظرفیت عظیم و اثرگذار مردمی تمام نیازمندی‌های فنی و معیشتی جامعه روستایی را به نیابت از دولت و مردم به سرانجام برسانند‌.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۳
  • غروب آفتاب : ۱۷:۴۷
  • اذان مغرب : ۱۸:۰۶
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۱