logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳
[ شناسه خبر : ۴۱۰۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی استان زنجان:

3 کشور خارجی در جشنواره ملی آش حضور دارند

3-کشور-خارجی-در-جشنواره-ملی-آش-حضور-دارند-
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: سه غرفه از کشورهای خارجی لبنان، افغانستان و پاکستان در جشنواره آش امسال خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ داریوش نادری امروز در نشست خبری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه از ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه این جشنواره در نمایشگاه بین‌المللی کاسپین برگزار خواهد شد، گفت: یکی از دلایلی که جشنواره به تأخیر افتاد به این علت بود که بعد از ایام ماه محرم و صفر دو جشنواره انگور درسجین و کباب سجاس برگزار شد.

بیشتر بخوانید

 سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه با همکاری و تعامل مجموعه شهرداری، شورای شهر و مساعدت‌های استانداری جلساتی تشکیل شد، عنوان کرد: امید است این جشنواره با تلاش هرچه بیش‌تر آغاز شود.

 وی ادامه داد: پنجم و ششم مهر ماه سال جاری پیش رویداد جشنواره ملی آش را برگزار کردیم و از بین 130 نفر ثبت‌نامی 10 غرفه آش زنجان طی دو روز مسابقه برگزار شد و این ۱۰ غرفه انتخاب شدند.

 نادری با اشاره به اینکه این دوره حدود 60 نوع آش از استان‌های مختلف پخت خواهد شد، تصریح کرد: استان‌های کردستان، لرستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، آذربایجان‌غربی، فارس، مازندران و زنجان حضور خواهند داشت.

 وی خاطرنشان کرد: حضور سه غرفه از کشورهای خارجی لبنان، افغانستان و پاکستان در این دوره خواهیم داشت، در دوره قبلی فقط کشور روسیه حضور داشت.

 سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه حضور انجمن راهنمایان گردشگری استان با برگزاری میز گردشگری کودک به مناسبت روز جهانی کودک خواهیم داشت، افزود: در طول مدت جشنواره دوره آموزش عکاسی ویژه نوجوانان و جوانان برگزار خواهد شد.

 وی ابراز کرد: روستای هدف گردشگری درسجین در این دوره از جشنواره به صورت ویژه معرفی خواهد شد و امیدواریم به عنوان یک رویداد ملی دهکده جهانی درسجین ثبت شود. 

نادری با اشاره به اینکه داوری آش روز چهارم جشنواره برگزار و داوران ملی نیز حضور خواهند داشت، تصریح کرد: به سه نفر برتر به عنوان شهر جهانی ملیله کاسه ملیله اهدا خواهد شد.

 وی با اشاره به غرفه‌های صنایع‌دستی عنوان کرد: 31 استان در حال حاضر ثبت‌نام‌ و ۲۰۰ هنرمند شرکت کرده‌اند. شهر جهانی و روستاهای ملی نیز در این غرفه‌ها حضور دارند که شامل روستای قاسم‌آباد گیلان، سفال همدان، منبت ملایر، شهر جهانی اصفهان فیروزه‌کاری، زیلوبافی میبد و شهر نساجی کاشان است.  

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲