logo
امروز : دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۹
[ شناسه خبر : ۴۱۰۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
اختلاف دو اداره بر سر یک زمین موقوفه تبدیل به چالش شد؛

حق با اداره ورزش ابهر است یا اوقاف

حق-با-اداره-ورزش-ابهر-است-یا-اوقاف
اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر موقوفه امامزاده اسماعیل شناط است و اوقاف شهرستان برای احداث ساختمان پزشکان حکم تخلیه این اداره را گرفته است.

به گزارش پایگاه خبرنگار خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ مدتی است در فضای مجازی شنیده می‌شود که اداره اوقاف و امور خیریه‌ شهرستان ابهر حکم تخلیه اداره ورزش و جوانان را گرفته است، خبرنگار موج‌رسا در این خصوص مصاحبه‌ای با رؤسای دو اداره ترتیب داده است:

بیشتر بخوانید

ل

تغییر کاربری مجموعه ورزشی وحدت غیرقانونی است

علی مقدم، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا ضمن عرض تسلیت شهادت سید مقاومت گفت: اهمیت به ورزش در زمینه پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه مؤثر است، بنابراین هر چه قدر به آن بها داده شود جامعه سالمی خواهیم داشت.

وی به اختلاف موجود بین اداره اوقاف و امور خیریه‌ شهرستان ابهر گریزی زد و گفت: بنده از ۱۳ تیر ماه روی کار آمده‌ام درگیری با اداره امور اوقاف با اداره ورزش وجود داشته است و از سال‌های گذشته در خصوص زمین‌های مجموعه ورزشی وحدت، فوتبال امجدیه و نبود سند مالکیت اماکن ورزشی دچار مشکل بوده‌ایم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر با توضیح اینکه با کمک اداره اسناد و املاک شهرستان ابهر برای ۱۵ واحد از اماکن ورزشی سند صادر شده است، متذکر شد: در مجموعه ورزشی وحدت که خود اداره ورزش و جوانان شهرستان در آن واقع شده و ۱۵ رشته ورزشی فعال است و کل متراژ آن ۷ هزار و ۴۰۰ مترمربع بوده و در سال ۱۳۵۴ از این مقدار زمین ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع آن را وقف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اداره اوقاف شهرستان ابهر بدون آگاهی این اداره اقدام به دریافت سند تک برگ با متراژ ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع کرده و ۶۰۰ مترمربع بیش‌تر از میزان وقف بوده است.

مقدم با اشاره به اینکه در خصوص این موضوع شکایت از سوی اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر صورت گرفته است، اظهار کرد: جلساتی با رؤسای کل ادارات ورزش و جوانان و اوقاف و امور خیریه استان تشکیل شده و مصوب شد که طبق قیمت کارشناسی این زمین را  به اداره ورزش بدهد ولی این کار صورت نگرفت.

وی ابزار کرد: دو سال تلاش کردیم تا اداره ورزش را از دست ندهیم، خانواده ورزش باید در کنار هم بوده و نباید تحت‌تأثیر فضای مجازی باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ابهر متذکر شد: با توجه به اینکه تغییر کاربری این زمین غیرقانونی است، برخی همشهریان برای اینکه این زمین به ساختمان درمانی تبدیل شود امضا زدند.

وی تصریح کرد: همه مردم این مکان را به عنوان مجموعه ورزشی می‌شناسند ولی اداره اوقاف و امور خیریه‌ شهرستان چندین بار برای پلمب مراجعه کرده و این رفتارها در شأن ادارات نیست.

لذا

 اداره ورزش شایعه پراکنی می‌کند

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: زمینی به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع به امامزاده اسماعیل علیه السلام شناط وقف شده است و اداره ورزش چندین سال این زمین را تصرف کرده است.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف در سال ۹۷ از طریق قانون اقدام به احیای موقوفه امامزاده کرده است، افزود: دادگاه هم حکم داده که تخلیه شود که از سال ۹۷ حکم اجرا کشیده شده، که از طرف اداره ورزش مهلت خواسته و مهلت داده شده است تا اینکه در سال ۱۴۰۰ اوقاف اقدام به سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی برای ساختمان پزشکان کرده که مراحل قانونی طی شده است و منجر به ساخت ساختمان درمانگاه فوق‌تخصصی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر با تأکید بر اینکه اداره ورزش شایه‌پراکنی می‌کند، متذکر شد: در این طرح  به سالن‌های ورزشی کاری ندارد چون متعلق به اداره ورزش است، حتی خود ساختمان اداره را که موقوفه هم بدون قرارداد و  اجاره به صورت رایگان در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار برای ایجاد ساختمان پزشکان مجهز در این محل اعلام آمادگی کرده است، افزود: در این طرح بخشی از زمین مورد استفاده قرار خواهد گرفت و ساختمان اداره بدون آسیب باقی خواهد ماند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر حفظ و حراست از موقوفاتی‌ که واقفین خیراندیش اموال خود را برای کار خیر وقف کرده‌اند را جزو وظیفه ذاتی و اداری اداره اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این مکان جزو موقوفه امامزاده اسماعیل علیه‌السلام شناط است و اداره اوقاف مخالف ورزش نیست بلکه به دنبال احیاء ورزش است.

مسئولان جلوی از دست رفتن اداره ورزش را بگیرند 

ام‌کلثوم راه‌نشین، دبیر هیأت ورزش ناشنوایان شهرستان ابهر در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا گفت: هیأت ورزش ناشنوایان شهرستان ابهر هفت سال پیش راه‌اندازی شده و فعالیت چندانی نداشت ولی طی یک سال اخیر با حمایت‌های اداره ورزش و جوانان شهرستان توانست قدم‌های خوبی بردارد.

وی با بیان اینکه اولین هیأتی که توانسته ورزش رایگان را برای ناشنوایان ارائه دهد در کشور در شهرستان ابهر انجام شده است، افزود: ورزشکاران ناشنوا توانستند در رشته‌های تنیس روی میز، دومیدانی و شطرنج مقام‌های استانی و کشوری به‌دست بیاورند.

دبیر هیأت ورزش ناشنوایان شهرستان ابهر با تأکید بر اینکه امکانات ورزشی رایگان موجب افزایش انگیزه به ناشنوایان شده است، تصریح کرد: هدف از ارائه این امکانات استعدیابی و فعال شدن ورزش بین ناشنوایان است.

وی با گله‌مندی از اداره اوقاف شهرستان برای تصرف ساختمان مجموعه ورزشی وحدت، متذکر شد: در این مجموعه چندین رشته ورزشی فعالیت دارند و این مکان امید بسیاری از جوانان است.

راه‌نشین خاطرنشان کرد: ورزش بزرگ‌ترین عامل برای جوانان است و نباید این مکان از دست جوانان گرفته شود و با این کار ۲۰ هزار جوان از ورزش دور می‌شوند.

وی با تأکید براینکه بسیاری از اماکن ورزشی در حال استفاده همشهریان است، اظهار کرد: مجموعه ورزشی وحدت بسیار فعال بوده و از فعالان ورزش، مسئولان شهرستانی و استانی درخواست داریم از پس‌گیری این مکان جلوگیری کنند.

دبیر هیأت ورزش ناشنوایان شهرستان ابهر با تأکید بر اینکه اگر این مکان از ما گرفته شود هیچ جشن و برنامه‌ای اجرا نخواهیم کرد، ابراز داشت: این اداره امید ورزشکاران است و با بازپس‌گیری آن عملاً به ورزش شهرستان صدمات شدیدی وارد خواهد کرد.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۲
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۱
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۰
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲