logo
امروز : جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴
[ شناسه خبر : ۴۱۰۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس حفظ و احیاء بناهای میراث فرهنگی استان زنجان:

مرمت روستای قوزلو در ماهنشان انجام می‌شود

مرمت-روستای-قوزلو-در-ماهنشان-انجام-می‌شود
رئیس گروه حفظ و احیاء بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با هم‌افزایی بنیاد مسکن بر اساس طرح هادی در امر مرمت و بهسازی بافت تاریخی روستای قوزلو مشارکت می‌کند.

حامد بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه روستای قوزلو واقع در شهرستان ماهنشان است، گفت: روستای قوزلو از لحاظ بکر بودن، آب و هوای خوب و بافت پلکانی یکی از روستاهای با بافت تاریخی، واجد ارزش شناخته شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طرح هادی این روستای با ارزش و دیدنی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و چند سالی است عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

رئیس گروه حفظ و احیاء بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز در این جهت با هم‌افزایی بنیاد مسکن بر اساس طرح هادی، در امر مرمت و بهسازی بافت تاریخی روستای قوزلو مشارکت می‌کند.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی از جمله خاک‌برداری کف معبر، خاک‌برداری برای پی‌سازی دیوار، اجرای سنگ‌چینی در پی دیوار، سنگ‌چینی بالای پی به همراه اجرای سنگ بادبر (نماسازی)، کف‌سازی پله جهت دسترسی معبر اصلی به کوچه، اجرای دیوار محافظ برای معبر، پله و بندکشی کف و دیوار‌ها از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی، سال ۱۴۰۲ انجام شد.

بیگدلی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی و ساماندهی دقیق روستای قوزلو می‌تواند جذب گردشگران را افزایش دهد‌، تصریح کرد: شهرستان ماهنشان علاوه بر این روستا جاذبه‌های طبیعی دیگری از جمله آلا‌داغ‌لار، ییلاق قارقالان و دودکش جن را در دل خود جای داده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۶
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۴
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲