logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۴۱۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مشارکت کودکان زنجانی در طرح «دست‌های مهربانی»؛

عروسک هایی برای کودکان مناطق محروم/ دست های کوچکی که درس مهربانی می دهند

عروسک-هایی-برای-کودکان-مناطق-محروم-دست-های-کوچکی-که-درس-مهربانی-می-دهند

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در قالب طرح «دست‌های مهربانی»؛ کودکان زنجانی عروسک های خود را به کودکانی که در مناطق محروم زندگی می کنند،اهدا کردند.

فاطمه جمشیدی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، ضمن تبریک به مناسبت هفته کودک و تاکید بر توجه هر چه بیشتر به کودکان،اظهار داشت: طرح ملی دست های مهربان برای سومین سال متوالی است که همزمان با سراسر کشور در شعب جمعیت هلال احمر استان زنجان  برگزار می شود.

وی افزود: طرح دست‌های مهربانی برای جمع آوری عروسک‌های سالم کودکان و توزیع آن در بین کودکان محروم اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح ملی دست های مهربان در کانون های غنچه های جمعیت هلال احمر ویژه هفته ملی کودک برگزار شد، افزود: جمعیت هلال احمر استان زنجان  با 69 کانون غنچه های هلال احمر در مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک در 7 شعبه تابعه این جمعیت، مجری این طرح در سطح استان است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان  این طرح را یکی از مهمترین طرح های سازمان جوانان در هفته کودک دانست و ادامه داد: در این طرح کودکان اسباب بازی های سالم خود را به مراکز امور جوانان هلال احمر شهر خود تحویل می دهند و ما نیز آنها را بر اساس نیاز و سن کودکان در مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین شهر توزیع می کنیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه این طرح طی سال های گذشته مورد استقبال قرار گرفته است، اضافه کرد: امید است امسال نیز شاهد حضور گسترده بچه ها برای اهدا اسباب بازی های خود به کودکان نیازمند باشیم. 

جمشیدی با بیان اینکه طرح ملی دست های مهربانی موجب تقویت حس نوع دوستی در بچه ها و از دوران کودکی می شود، افزود: این طرح راهی برای تمرین نیکوکاری و بشردوستی است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای این طرح نونهالان مهمترین دارایی خود را به همسالانشان اهدا می کنند و از همان کودکی سخاوت و بخشش را می آموزند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان  زنجان اضافه کرد: دست های مهربانی طرحی برای همدلی نونهالان با همسالان خود و همچنین فرهنگ سازی برای یادگیری نوعدوستی و کمک به همنوع است.

جمشیدی اضافه کرد: کودکان باید از همین دوران کودکی نوعدوستی و کمک به همنوع را یاد بگیرند چرا که کودکان امروز آینده سازان فردای ایران اسلامی هستند و باید با این فرهنگ آشنا شوند تا ایرانی آباد و آزاد را بسازند.

وی برپایی ایستگاه های نقاشی، آموزش و برگزاری مانور کودک، ایمنی و سلامت با هدف حفظ سلامت کودکان در زلزله، برگزاری راهپیمایی نمادین توسط کودکان ، آموزش کمک های اولیه ویژه کودکان  و همچنین برویژه غنچه های هلال را از دیگر برنامه های هفته ملی کودک در استان زنجان  است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر