logo
امروز : جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۴۱۰۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دامپزشکی خدابنده خبر داد:

افتتاح کشتارگاه صنعتی خدابنده تا پایان امسال

افتتاح-کشتارگاه-صنعتی-خدابنده-تا-پایان-امسال
رئیس دامپزشکی خدابنده به احداث کشتارگاه صنعتی در این شهرستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: این کشتارگاه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق؛ اسماعیل منصوری در آستانه روز ملی دامپزشکی که مصادف با ۱۴ مهرماه است اظهار کرد: دامپزشکی به پیشگیری، تشخیص و درمان آسیب‌ها و بیماری‌های جانوران می‌پردازد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه توجه به بیماری‌های مشترک بین انسان و جانور هم چنین نظارت بر مراحل تولید و تضمین سلامت فرآورده‌های جانوری و دام‌پروری از جمله امور مرتبط با دامپزشکی است افزود: در سال ۱۳۶۹ دکتر حسن تاج‌بخش ۱۴ مهر را روز ملی دامپزشک نام‌گذاری کرد.

رئیس دامپزشکی شهرستان خدابنده به خصوصیات یک دامپزشک اشاره کرد و گفت: دامپزشک فرد متخصصی است که با دانش و مهارت خود وضعیت سلامت حیوانات از جمله پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های آنان را کنترل می‌کند.

وی ادامه داد: از دیگر وظایف یک دامپزشک شناخت و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و محصولات دامی است و نقش دامپزشکان تنها محدود به حوزه سلامت حیوانات نمی‌شود و به طور مستقیم در سلامت سفره غذایی و محیط زیست و پیرو آن در سلامت انسان‌ها و جامعه موثرند.

منصوری خاطر‌نشان کرد: فعالیت‌های دامپزشکی بسیار گسترده است و واکسیناسیون دام‌ها، مبارزه با انواع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، نظارت بر تولیدات کارخانجات خوراک دام، نظارت بر مزارع تولید و پرورش طیور و دام و آبزیان از دیگر وظایف این حوزه است.

وی با بیان اینکه ۸۳۳ نوع بیماری بین حیوان و انسان وجود دارد که می‌توان به حیوانات خانگی در این مورد اشاره کرد، افزود:  تاکید ما همان پیشگیری است.

رئیس دامپزشکی شهرستان خدابنده از واکسیناسیون دام سبک به میزان ۵۳ هزار و ۲۸۸ راس و هم‌چنین ۱۲ هزار راس دام سنگین در شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: حدود ۴ هزار طیور آنفولانزا در این شهرستان شناسایی و نسبت به واکسیوناسیون آن‌ها اقدام شد.

منصوری ادامه داد: بیماری‌های زیادی بین انسان و حیوان وجود دارد که مهم‌ترین آن همان تب مالت است و درخواست ما از دامداران و مردم بر رعایت اصول بهداشتی در نگه‌داری و پرورش دام و اقدام جهت واکسیناسیون است.

وی گریزی به جایگاه دامپزشکی زد و عنوان کرد: دامپزشکی در مبارزه با بیماری‌های مشترک در خط مقدم قرار دارد و در این راه همکاران ما نیز دچار بیماری شده‌ و درمان شدند.

منصوری به وجود پنج داروخانه دامپزشکی، سه مورد درمانگاه دامپزشکی در سطح شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: اردوهای جهادی با مشارکت سازمان بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت در ۶ ماهه امسال در این شهرستان برگزار شده است.

وی در پایان به احداث کشتارگاه صنعتی در شهرستان خدابنده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و بیان داشت: این کشتارگاه تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۶
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۴
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲