logo
امروز : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۱
[ شناسه خبر : ۴۰۹۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان عنوان کرد:

مهارت‌آموزی شرط ورود به بازار کار

مهارت‌آموزی-شرط-ورود-به-بازار-کار
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: از جمله اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش لازم به مهارت‌آموزان است که بعد از پایان دوره مورد نظر بتوانند از آن استفاده کنند و پرورش مهارت مقدمه‌ای برای ورود به بازارکار است.

محمدرضا انصاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در حوزه مشارکت مردمی انجام شده بحث ایجاد مجمع خیران مهارتی و کسب اعتبارنامه آن از وزارت کشور بود اظهار کرد: این حرکت می‌تواند آینده‌ای روشن در ایجاد، تجهیز و تکمیل مراکز فنی و حرفه‌ای در استان داشته باشد. 

بیشتر بخوانید

وی گفت: ایجاد مجمع خیران مهارتی در استان اتفاق خوبی بود و یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در زنجان به صورت رسمی در این زمینه فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان عنوان کرد: طی هفته گذشته اعتبارنامه مربوطه جهت فعالیت مجمع خیران مهارتی اخذ شده و این امر نقطه عطفی در ظرفیت توسعه مشارکت مردمی بود که به بهترین نحو اجرا شد.

وی ابراز کرد: در ۶ ماهه اول چیزی بالغ بر ۴ هزار نفر مهارت‌آموز از سازمان فنی و حرفه‌ای استان زنجان در دوره‌های مربوطه حضور داشتند که شامل گروه‌های هدف اعم از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، در کنار آن‌ها شاغلان بنگاه‌ها بودند و رهگیری اشتغال بعد از ۶ ماه فرا گرفتن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه آنچه که نتیجه دوره‌های برگزار شده در سازمان فنی و حرفه‌ای نشان می‌دهد بیش از ۴۵ درصد مهارت‌آموزان شاغل و وارد بازارکار می‌شوند،  ادامه داد: مهارت‌آموزی مقدمه‌ای برای ورود به بازار کار است و کلیدی برای حل مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۷
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۲
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۹
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۳