logo
امروز : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۷
[ شناسه خبر : ۴۰۹۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر مطرح کرد:

واکسیناسیون ۴۵ هزار دام سبک برعلیه تب برفکی

واکسیناسیون-۴۵-هزار-دام-سبک-برعلیه-تب-برفکی
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: در تابستان ۱۴۰۳ تعداد ۴۵ هزار دام سبک و ۳ هزار دام سنگین در شهرستان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد.

عبداله بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: انجام مرحله اول واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در ۳ ماهه دوم سال در شهرستان ابهر انجام شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تعداد ۴۵ هزار دام سبک و ۳ هزار دام سنگین در شهرستان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر در عین حال بر آموزش و ترویج دامداران و افراد مرتبط با دام در کنار اجرای طرح واکسیناسیون تأکید و تصریح کرد: برنامه واکسیناسیون به تنهایی نمی‌تواند از بیماری‌های دامی پیشگیری و آن را کنترل کند و شرایط بهداشتی، قرنطینه‌ای و امنیت زیستی نیز باید از سوی دامداران رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: فاز یک واکسیناسیون سراسری علیه بیماری تب برفکی در ۱۷ استان به طور همزمان به مرحله اجرا در آمده است و این طرح تا ۱۰ شهریور ماه سال جاری ادامه داشت.

بیگدلی بیان داشت: در این برنامه دام‌های سنگین و سبک روستایی به‌صورت رایگان با استفاده از اکیپ‌های مایه‌کوبی دولتی و بخش خصوصی بر علیه بیماری تب برفکی ایمن‌سازی شدند.

وی ابراز داشت: برنامه‌ریزی فعلی کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی طوری ترسیم و چارچوب‌بندی شده است که از ایجاد رخدادهای سینوسی در طول سال جلوگیری شود، در این صورت کنترل و جلوگیری از افزایش کانون‌ها بهتر و با ضریب اطمینان بیشتری صورت می‌پذیرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۵:۰۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۱
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۶
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹