logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵
[ شناسه خبر : ۴۰۸۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه:

رشته‌های ناپیدای عشق را دریابیم

رشته‌های-ناپیدای-عشق-را-دریابیم-
پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه گفت: رشته‌های ناپیدای عشق را دریابیم پیش از آنکه سکوت طلاق عاطفی در قلب خانه ما رخنه کند.

حجت‌الاسلام موسی آقایاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: مراقب طلاق عاطفی باشیم، آن گسستی که بی‌صدا و پنهان در قلب خانه رخنه می‌کند و بدون آنکه دیده شود، رشته‌های محبت و مهر را می‌گسلد. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه طلاق عاطفی همان نقطه‌ای است که همسران، گرچه زیر یک سقف‌اند، اما دل‌هایشان فرسنگ‌ها از هم فاصله گرفته است، افزود: قرآن کریم با زبانی لطیف و الهی به ما آموخته است که خانه‌مان باید آکنده از «مودت» و «رحمت» باشد «وَجَعَلَ بَیْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً» (روم، ۲۱)، محبت، همان نخ نامرئی است که دل‌ها را به هم پیوند می‌دهد و رحمت، نسیمی است که خشونت‌ها و اختلافات را فرو می‌نشاند. اما وقتی که این دو گنجینه از زندگی‌ها رخت بربندند، سرما و سکوتی عمیق جایگزین عشق و همدلی می‌شود.

پژوهشگر و مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: علت این جدایی‌های خاموش، گاه در دنیازدگی‌ها و رقابت‌های بی‌پایان است که همسران به جای تمرکز بر نیازهای روحی و احساسی یکدیگر، به مسائل ظاهری و مادی چنگ می‌زنند. 

وی با توضیح اینکه گاهی بی‌توجهی به همدیگر، غفلت از شنیدن دل‌های پرگفته، و ناتوانی در درک یکدیگر به این گسست پنهان دامن می‌زند، متذکر شد: در عرف گفته‌اند: «دل به دل راه دارد»، اما این راه گاهی بسته می‌شود، وقتی که سکوت جای گفتگو را می‌گیرد و بی‌تفاوتی جای محبت را هر خشم فروخورده، هر نیاز نادیده، هر حرف ناگفته، مثل زهری است که آرام‌آرام بر پیکر عشق می‌نشیند و آن را می‌خشکاند.

وی خاطرنشان کرد: پس همسران باید مراقب باشند؛ نه فقط برای خودشان، بلکه برای فرزندانشان که با چشم‌های کودکانه به آنان می‌نگرند. 

آقایاری با تأکید بر اینکه اگر در این گرما و مهر خانه شکافی ایجاد شود فرزندانی بی‌روح و سرگردان از این فضای سرد پا به جامعه خواهند گذاشت، بیان داشت: خانواده جایی است که اگر محبت و همدلی در آن جاری باشد، جامعه هم پر از انسان‌های شاداب و امیدوار خواهد بود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴