logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۴۰۸۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس حفظ و احیاء بناهای میراث فرهنگی زنجان مطرح کرد:

انجام مراحل پایانی مرمت مسجد چهل‌ستون زنجان

انجام-مراحل-پایانی-مرمت-مسجد-چهل‌ستون-زنجان
رئیس گروه حفظ و احیاء بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان گفت: مرمت و بازسازی مسجد چهل‌ستون واقع در داخل بازار زنجان، به مراحل پایانی خود رسیده است.

حامد بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه مسجد چهل‌ستون دارای دو درب ورودی از طرف راسته حجت‌الاسلام و کوچه مسجد سید فتح‌اله بوده که همراه با مجموعه بازار تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، گفت: این مسجد تاریخی همه ساله از طرف اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و استانی به صورت اصولی مرمت می‌شود. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: تا سال ۱۴۰۲ حجره‌های ضلع شرقی، سبک‌سازی و اصلاح ایزولاسیون بام شبستان در ضلع شمالی، مرمت طاق و تویزه داخل شبستان، اصلاح و مقاوم‌سازی ستون‌های داخل شبستان، سندبلاست و تعویض آجرهای فرسوده و بندکشی و محوطه‌سازی حیاط مسجد انجام شده بود.

رئیس گروه حفظ و احیاء بناها و محوطه‌های تاریخی میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال نیز از اعتبارات سال ۱۴۰۲ کف‌سازی کامل شبستان با آجر انجام شد، عنوان کرد: با این عملیات، مرمت مسجد چهل‌ستون اتمام و این بنای تاریخی آماده بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: مسجد چهل‌ستون یکی از مساجد ‏حائز اهمیت و از معروف‌ترین حوزه‌های علمیه در دوران قاجار بوده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر