logo
امروز : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۴۰۸۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل:

رژیم صهیونیستی گرفتار منجلاب سختی شده است

رژیم-صهیونیستی-گرفتار-منجلاب-سختی-شده-است
کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل گفت: رژیم صهیونیستی نسبت به گذشته محبوبیتی در بین کشورهای اروپایی ندارد. به دلیل اتفاقات رخ داده به حاشیه رفته و گرفتار منجلاب شده است.

امید باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ گفت: در خصوص بحران‌های پیش‌روی رژیم صهیونیستی باید به این نکته توجه کرد که این رژیم نسبت به گذشته محبوبیت و مقبولیت را در بین کشورهای اروپایی ندارد به خصوص در همین اواخر بحث‌هایی که بایدن انجام داد نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به حاشیه رفته و به منجلاب گرفتار شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با هفت بحران عمده و اساسی رو به رو است بیان کرد: محدودیت منابع یکی از این بحران‌ها است و این رژیم همانند سابق آن دستاوردهای خود را ندارد.

کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در کشورهای اشغالی جمعیت رو به کاهش است و آمارها نشان می‌دهد که عده کثیری از صهیونیست‌ها نمی‌خواهند در آن منطقه زندگی کنند.

وی با بیان اینکه حامیان و به وجود‌آورندگان  این رژیم نیز دیگر همانند گذشته از آن حمایت نمی‌کنند بیان کرد: این امر به معنای شکست‌پذیری این رژیم در برابر حزب‌الله و مقاومت است.

باقری با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها در زمینه عقب‌نشینی از غزه و کرانه‌باختری در برابر امنیت داخلی شهرک‌های خود با مشکل مواجه شدند گفت: این رژیم تامین امنیت را به سمت مرزها سوق می‌دهد اما شاهد هستیم که بسیاری از حوادث و اتفاقات در پایگاه‌های آن به دلیل موارد امنیتی و نظامی بوده است.

وی تشریح کرد: بسیاری از دولت‌های نظامی به این نتیجه رسیده‌اند که این رژیم نباید همچون گذشته مورد حمایت واقع شود.

کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل با بیان اینکه ۲۰ هزار ساکن در این مناطق در سال جاری درخواست مهاجرت به کشورهای دیگر را داده‌اند که این امر نشان می‌دهد در سرزمین‌های اشغالی مردم با واقعیتی رو به رو هستند و سرنوشت نامعلومی برای خود رقم می‌زنند اما از سوی دیگر شاهد افزایش تورم و مشکلات اقتصادی هستیم.

وی مطرح کرد: شهرک‌نشین‌های سرزمین اشغالی به دلیل هراس از شرایط به‌وجود آمده اسلحه گرم با خود حمل می‌کنند که این امر رسوایی و ناامن بودن آنان را نشان می‌دهد.

باقری گریزی به پاسخ ایران به شهادت شهید هنیه و حوادث اخیر لبنان زد و ادامه داد: رژیم صهیونیستی قطعاً پاسخ مناسب دریافت خواهد کرد و جمهوری اسلامی ثابت کرده است که به دنبال گسترش تنش در منطقه نیست و از این رژیم غاصب هم ترسی ندارد.

وی با اشاره به اینکه ما می‌بینیم که نیروهای مقاومت و حزب‌الله پاسخ خوبی را در برابر این اقدامات داده‌اند گفت: اما پاسخ جمهوری اسلامی ایران جدا خواهد بود.

کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل ابراز کرد: کشور‌های اروپایی دائماً ایران را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنند و کشور ما با توجه به اینکه صلح‌دوست است  اما هیچگاه در برابر نفوذ و زورگویی‌ها سکوت نمی‌کند و پاسخی صریح خواهد داد.

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل ما این حق را داریم که در دفاع از تمامیت ارزی خود در زمان و مکان مناسب پاسخ دهیم و این اعمال بدون پاسخ نمانده و این رژیم پذیرفته است که ایران قدرت بلامنازع منطقه است.

وی با بیان اینکه در خصوص عمل‌گرایی جبهه غرب در قبال صهیونیست‌ها حائز اهمیت است مطرح کرد: پیوندسازی اسرائیل و تل‌آویو به مرحله بحران رسیده و ظاهرگرایی  در سیاست داخلی و خارجی فراتر از چیزی است که این دولت دست‌نشانده به بی‌پشتوانه‌ترین حالت خود رسیده است.

کارشناس علوم سیاسی و بین‌الملل تاکید کرد: بسیاری از مسائل موجود در منطقه باعث شده است که چشم‌انداز و توسعه‌طلبی این رژیم به محدود‌ترین شکل خود خواهد رسید.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در بازار توصیف جریان غربگرا فرمودند، نباید فراموش کنیم که در جنگ با آمریکا هستیم، ما در جنگ با آمریکا و تفاله‌های آن هستیم و ما باید این تفاله‌ها را شناسایی کنیم و نباید از آن‌ها غافل شویم.

باقری با تاکید بر اینکه ایران با نفوذی که در مجامع بین‌المللی دارد بسیاری از نقشه‌های شوم این رژیم غاصب را برملا کرده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر