logo
امروز : جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۸
[ شناسه خبر : ۴۰۸۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
زنگ سواد رسانه‌ای؛

مضرات استفاده از موبایل در طول شیردهی

مضرات-استفاده-از-موبایل-در-طول-شیردهی
در زندگی روزمره تلفن همراه وسیله‌ای است که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، حتی برخی از مادران برای گذراندن زمان حتی در هنگام شیردهی نوزادان از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ استفاده از تلفن‌همراه توسط مادران در دوران شیردهی علاوه بر اینکه ممکن است مانع ارتباط عاطفی بیش‌تر مادر و فرزند شود، می‌تواند تاثیرات زیان‌بار دیگری را در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید

 تاثیر منفی بر الگوهای تغذیه، اشعه‌های تلفن‌همراه و کاهش ترشح اکسی‌توسین از جمله این تاثیرات هستند.

تاثیر منفی بر الگوهای تغذیه:  نوزادان برای دانستن زمان تغذیه و زمانی که سیر هستند، به نشانه‌های مادر، مانند تماس چشمی و زبان بدن تکیه می‌کنند. اگر مادر به‌جای کودک روی تلفن ‌خود متمرکز شود، ممکن است کودک گیج یا ناامید شود و این امر منجر به افزایش خطر تغذیه بیش از حد یا کم خوراکی می‌شود.

تششع تلفن همراه: بدن نوزادان به علت کوچکی به راحتی اشعه‌های مضر را جذب می‌کند، این اشعه‌ها می‌تواند در ساختار ژنتیکی آن‌ها تاثیرگذار باشد.

کاهش ترشح اکسی‌توسین: حین شیردهی به نوزادان وقتی با تلفن‌همراه مشغول هستید، ممکن است کودک بی‌قرار شود یا شیر خوردن را متوقف کند. در این‌صورت مادر ممکن است دچار استرس یا حواس‌پرتی شده و در ترشح هورمون اکسی توسین که مسئول تخلیه شیر است، اختلال ایجاد کند.

لمس فیزیکی: نوازش مادر برای کودک بسیار دلنشین و موثر در خواب و تغذیه کودک است، وقتی با دستانتان گوشی موبایل را گرفته‌اید هرگز متوجه نخواهید شد که کودکتان به خواب رفته است یا شیر کافی نوشیده است.

ارتباط چشمی: مادر و نوزاد برای برقراری ارتباط بهتر باید سطح مشخصی از تماس چشمی داشته باشند، نوزادان به شدت خیره می‌شوند و سعی می‌کنند مادر خود را بشناسند؛ اگر کودک شما فقط گوشی را به‌جای صورت شما ببیند می‌تواند این ارتباط را برقرار کند؟

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۳
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۵
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۶
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۴
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲