logo
امروز : چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
[ شناسه خبر : ۴۰۸۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف زنجان عنوان کرد:

اختصاص 230 هکتار زمین موقوفه به ساخت مسکن

اختصاص-230-هکتار-زمین-موقوفه-به-ساخت-مسکن
مدیرکل اوقاف زنجان گفت: طی دو سال گذشته برای تأمین مسکن ملی و شهروندان ۲۳۰ هکتار زمین موقوفه اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مسئولان تأمین مسکن بود، گفت: ماهیت موقوفات اقتصادی است و به همین علت معاونت بهره‌وری و اقتصادی ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طی گذشت دو سال برای تأمین مسکن ملی و مسکن شهروندان ۲۳۰ هکتار زمین موقوفه اختصاص یافت و به مناطق شهری نیز الحاق شد. 220 هکتار به شهرستان قیدار جهت تأمین مسکن اختصاص یافته است.

مدیرکل اوقاف زنجان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 22.5 هکتار از اراضی موقوفه قیدار در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گرفت، عنوان کرد: نزدیک به 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه موقوفه‌ها، تأسیس نیروگاه‌های خورشیدی در اراضی وقفی است و تحقق این امر به تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی نیاز است. در راستای تولید برق هم اداره‌کل اوقاف اعلام آمادگی کرده است. ۶۴ کیلووات در پشت‌بام بقاع متبرکه در حال اجرا است.

کرمی با اشاره به اینکه کاشت پنج هکتار درخت زیتون در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: در دو ماه آینده نسبت به این موضوع اقدام و این طرح حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار انجام خواهد شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر