logo
امروز : سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۴۰۷۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

افزایش جمعیت عزم ملی را می‌طلبد

افزایش-جمعیت-عزم-ملی-را-می‌طلبد
امام جمعه قیدار با بیان اینکه افزایش جمعیت عزم ملی را می‌طلبد گفت: مسائل مختلفی مانند تورم و گرانی پیش روی حوزه جوانی جمعیت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از نسیم اشراق ششمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت به ریاست عبدی معاون سیاسی امنیتی فرماندار خدابنده با حضور حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه شهر قیدار، شهرداران و بخشداران در فرمانداری خدابنده برگزار شد.

بیشتر بخوانید

در این جلسه حجت‌الاسلام موسوی با تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس بیان داشت: بحث جمعیت بارها و بارها در جلسات گذشته بیان شده است و در این حوزه دچار بحران هستیم.

وی با بیان اینکه زمان برای افزایش جمعیت بسیار کم است و کم‌تر از چهار سال وقت داریم افزود: مشکل جمعیت یک موضوع ملی است و مختص شهرستان خدابنده نیست.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه افزایش جمعیت عزم ملی را می‌طلبد ادامه داد: مسائل مختلفی مانند تورم و گرانی پیش روی حوزه جوانی جمعیت قرار دارد.

وی اضافه کرد: قانون طرح جوانی جمعیت زمانی اجرایی خواهد شد که همه مسئولان و دستگاه‌ها پای کار باشند در حالی که اکثر مسئولان و مردم خبر از قانون جوانی جمعیت ندارند و شاهد آن هستیم که مسئولان حتی در جلسات این موضوع حضور ندارند و این جای بسی تامل دارد.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه اگر مسئولان اقناع شوند خود مردم هم اقناع خواهند شد از عدم حضور برخی مسئولان بانکی در جلسات با موضوع جمعیت انتقاد کرد و گفت: مقامات بانکی به عنوان متولی این امر در ارائه خدمات بانکی و تسهیلات باید در این جلسات حضور داشته باشند.

وی به وضعیت طرح جوانی جمعیت در شهرستان خدابنده اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان ما وضعیت مطلوبی در این زمینه ندارد اما باید اقداماتی انجام داد و این شدنی است.

امام جمعه قیدار در پایان خواستار اطلاع‌رسانی هر چه بیش‌تر طرح جوانی جمعیت از طریق فضای مجازی، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها شد و از شبکه بهداشت و درمان خدابنده نیز تقاضای نوشتن بهترین جملات در این مورد و ارائه آن به متولیان امر مانند شهرداری‌ها کرد.

عبدی نیز در این جلسه به عنوان ریاست جلسه خواستار همکاری هر چه بیشتر همه دستگاه‌ها در موضوع مطروحه شد و افزود: رشد و توسعه هر جامعه منوط بر بحث جوانی جمعیت و ارتقای آن است زیرا که قدرت هر کشور بر پایه و اساس رشد و بالندگی جمعیت و پیشرفت آن است.

معاون فرماندار خدابنده افزود: همان‌طور که امام جمعه قیدار بیان کرد شهرداری‌ها اقدامات لازم را در جهت اطلاع‌رسانی از طریق تابلوها انجام دهند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر