logo
امروز : جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۱
[ شناسه خبر : ۴۰۷۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مادر شهید احدی:

امنیت در کشور اتفاقی نیست

امنیت-در-کشور-اتفاقی-نیست
مادر شهید احدی گفت: شهدا برای آزادی کشور و ملت جان خود را فدا کردند و با ایثار و از خودگذشتگی فهماندن امنیت در کشور اتفاقی نیست و برای آن جوانان زیادی به شهادت رسیدند.

منیره قریشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه شهید حمید احدی در شهریور ۱۳۴۱ در زنجان متولد شد و نام پدر این شهید بزرگوار کریم است اظهار کرد: از همان دوران کودکی برای فراگیری احکام و قرآن علاقه خاص نشان داد و برای یادگیر آن‌ها اقدام کرد و در پایگاه‌ مساجد جزو فعالان بود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه امام راحل را دوست داشت و در وصیت‌نامه خود نیز آورده است امام را تنها نگذارید و شما خواهرانم رعایت حجاب را محترم شمارید ابراز کرد: عمل به دستورات امام مهم است چراکه رهبر و ولی فقیه ماست و انقلاب اسلامی به رهبری ایشان پیروز شد و هوای امام را در تمام شرایط داشته باشید.

مادر شهید احدی ادامه داد: پسر شهیدم در پایگاه ۲۱ شهید مطهری زنجان سمت خیابان فردوسی فعالیت می‌کرد و ما از اول ساکن این منطقه هستیم و فرزندم در این منطقه بزرگ شد و در زمان گاردها که سربازان نظام شاهنشاهی بودند با دوستان خود جمع می‌شدند و در تظاهرات‌ها شرکت داشتند. 

مادر شهید احدی اضافه کرد: شجاعت حمید زبانزد خاص و عام بود از زبان یکی از همرزمان وی شنیده بودم که می‌گفت او به قدری دلیر بود که ما را تا نزدیک عراقی‌ها برد و ما احساس می‌کردیم ممکن است هم‌اکنون به اسارت بعثی‌ها در آییم.

وی گفت: زمانی که خبر شهادت حمید را آوردند من در خانه همسایه مشغول مراسم روضه بودم زمانی که وارد مجلس شدم دیدم چند نفر از همسایه‌ها با هم به آرامی پچ پچ می‌کنند از نزدیک آن‌ها رد شدم شنیدم که یکی از همسایه‌ها به آرامی گفت بین شهدا اسم حمید احدی هم اعلام شده است.

مادر شهید احدی عنوان کرد: به آرامی از منزل همسایه بیرون آمدم و خود را به منزل رساندم تا حاج کریم مبادا خبر را بشنود و حالشان بد شود.

قریشی تصریح کرد: حاج کریم خود نیز همان روز خبر شهادت شهید حمید احدی را از همسایه‌ها شنیده بود و از ترس اینکه بنده بی‌تابی کنم موضوع را در منزل مطرح نکرد.

وی ادامه داد: شب چهارشنبه‌سوری بود شب را با بچه‌ها بدون اینکه خبر شهادت حمید را در منزل اعلام کنیم به صبح سپری کردیم.

مادر شهید احدی ابراز کرد: این شهید بزرگوار در ۲۴ اسفند سال ۱۳۶۳ در منطقه شرق دجله بر اثر اصابت ترکش به دهان و چانه به شهادت رسید و پیکر او پس از انتقال در مزار شهدای زنجان به خاک سپرده شد.

قریشی بیان کرد: در فرازی از یادداشت‌های شهید حمید احدی آمده است جبهه آمدن کار سختی نیست جبهه مکانی برای آرامش وجدان و آسایش روح است.

وی ادامه داد: شهدا برای آزادی کشور و ملت جان خود را فدا کردند و با ایثار و از خودگذشتگی فهماندند امنیت در کشور اتفاقی نیست و برای آن جوانان زیادی به شهادت رسیدند.

مادر شهید احدی عنوان کرد: شهدا پیوندی قوی با خدا دارند پیوندی عمیق که مثال‌زدنی نیست.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر